معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 مهر ، 1398

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور Sri Maha Mariamman Temple kuala lumpur  

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور در سال  1873 در بندر جالان فعالیت خود را آغاز کرد. این معبد یکی از باشکوه ترین عبادتگاه های هندو مالزی محسوب می شود. معبد سری ماهاماریامان توسط خانواده پیلای که پیرو دین تامیل بودند و به عنوان مهاجر به این کشور سفر کردند ساخته شده است. در ابتدا این معبد به عنوان یک عبادتگاه خصوصی مورد استفاده قرار می گرفت. این معبد در اواخر دهه 1920 توسط خانواده پیلای به روی عموم مردم باز شد. این معبد از بدو تأسیس، مکان مقدسی برای مهاجران اولیه هندی فراهم کرده و اکنون یک میراث فرهنگی و ملی مهم است. معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور در طول این سالها بارها بازسازی شده است و در سال 1972 دروازه باشکوه گوپورام در قسمت ورودی اصلی معبد بنا گردید.

دروازه گوپورام معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور  

دروازه گوپورام معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور در ورودی اصلی معبد به سبک هند جنوبی ساخته شده است و دارای پنج طبقه به ارتفاع 22 متر مربع می باشد. این برج از زیباترین قسمت های معبد هندی سری ماهاماریامان ‏در کوالالامپوراست. شکل این برج به شکل انسانی است که به پشت خوابیده و با کنده کاری هایی از 288 مجسمه خدایان دین هندو که سنگ های قیمتی روی آن ها قراردارد تزئین شده است. عده زیادی هر روزه از بومیان برای عبادت و گردشگران تور کوالالامپور برای گشت و گذار از این معبد بازدید می کنند.

سالن اصلی معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور  

سالن اصلی معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور دارای چهار حرم گنبدی شکل است که هر کدام برای معروف ترین خدایان هند می باشد. در خود سالن هشت ستون قرار گرفته و مجسمه های لاکشمی، الهه عشق و ثروت در آن به چشم می خورد. یکی از شگفت انگیز ترین قسمت معبد معماری و طراحی سقف سالن اصلی می باشد.

ساعت بازدید از معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

هر روز از ساعت 6 صبح تا 9 شب

آدرس معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور 

Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql