موزه جنگ استقلال آنکارا

موزه جنگ استقلال آنکارا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 بهمن ، 1398

آنکارا، پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ در این کشور است که مکان های دیدنی و بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری را در خود جای داده است. این شهر در طول سال مورد بازدید گردشگران گوناگونی از نقاط مختلف جهان قرار می گیرد. بخشی از جاذبه های گردشگری آنکارا، موزه هایی می باشد که در این شهر وجود دارد و سالانه مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران تور ترکیه قرار می گیرد. موزه جنگ استقلال یکی از آنها می باشد که در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری درباره آن به شما می دهیم، پس در کنار آرزوی آسمان آبی باشید.

موزه-جنگ-استقلال-آنکارا

موزه جنگ استقلال (War Of Independence Museum) از موزه های معروف در آنکارا است که در میدان اولوس این شهر قرار گرفته است. در فرهنگ لغت کشور ترکیه، اولوس به معنی ملت می باشد. این موزه از 2 طبقه تشکیل شده است که به سبک معماری ترکیه عملیات احداث آن در سال 1915 میلادی شروع شد. در بنای این مجموعه از سنگ آنکارا (آندزیت) استفاده شده است. جالب است بدانید که ساختمان موزه جنگ استقلال آنکارا در طول سالهای که سپری شده است مورد استفاده های مختلفی قرار گرفته شده است، این ساختمان در بین سالهای 1920 تا 1924 میلادی، به عنوان مجلس ملی کبیر ترکیه فعالیت می کرد و بعد از آن به دفتر اصلی حزب جمهوری خواه مردم و یک مدرسه علوم حقوقی تا سال 1952 میلادی بود و در همان سال در مالکیت وزارت آموزش و پرورش نیز قرار داشت. بعد از اینکه ساختمان مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت در نهایت در سال 1957 نیز دوباره به موزه تغییر کرد و همچنین از سال 1981 میلادی به رسمیت به نام موزه جنگ استقلال ترکیه شناخته شد و در حال حاضر از مکان های گردشگری آنکارا می باشد که بسیاری از مسافران تور ترکیه از آن بازدید می کنند.

ساختمان موزه جنگ استقلال شامل قسمت های مختلفی است، در این ساختمان بخش های مختلفی مانند راهرو، اتاق کمیسیون، اتاق کمیسیون قانون‌گذاری، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و مسجد وجود دارد. گردشگران و مسافران تور آنکارا می توانند در راهروی سمت چپ این موزه نقاشی‌های رنگ روغن، اسناد و مدلهای تمثیلی از سلاح‌های جنگی را مشاهده کنند و همچنین در راهروی سمت راست نیز عکس‌های اعضای دو دوره‌ اول مجلس و اجسام یادگاری قرار دارد. اتاق کمیسیون دومین اتاق راهروی سمت چپ موزه استقلال است، این اتاق برای بررسی و مطالعه موضوعات مختلف از جمله مسائل و مشکلاتی که مجلس بررسی می‌کرد، استفاده می‌شد. مهم‌ترین اثری که در این قسمت وجود دارد مهر کنگره اِرزُروم است.

موزه-جنگ-استقلال-آنکارا-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql