موزه هنرهای مدرن باکو

موزه هنرهای مدرن باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 بهمن ، 1398
موزه هنرهای مدرن باکو|Museum of Modern Art Baku
موزه هنرهای مدرن شهرباکویک گوهر فرهنگی است که به ابتکار بانوی اول آذربایجان، مهربان علیوا با نام کامل مهربان عارف قیزی علیوا ساخته شده و در 20 مارس 2009 افتتاح شده است. شهرباکو از میراث غنی برخوردار است و با سرعت بسیار زیاد توسعه یافته و به مقصد جدیدی برای دوستداران هنرهای معاصر تبدیل شده است. امروزه، باکو دارای یک صحنه ی هنری مدرن و پر جنب و جوش است. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باکو، گالری و موزه هنری معاصرمی باشد که آن را نباید از دست داد.
موزه هنر های مدرن باکو چه چیزی را نمایش می دهد؟
 موزه هنرهای مدرن باکو به عنوان قطعه ای هنری جایگاه بیش از 800 شاهکار شگرف مربوط به هنرمندان شهیر 70 سال گذشته می باشد. ساختار نمایشگاه های این موزه اصلا شبیه موزه های کلاسیک نیست و در برخی قسمت ها گاها از فضای نمایشگاهی خارج می شود و مکانی مناسب برای ثبت عکس های زیبا در تور باکو می باشد. مسئول طراحی موزه هنر های مدرن شهرباکو، هنرمند مشهور آلتایی صدیق زاده می باشد. 
در این موزه نمایشگاه هایی از هنرهای زیبای کودکان با هدف شکوفایی خلاقیت کودکان و آشنایی آنها با دنیای زیبای هنر نیز ارئه می شوند. از دیگر بخش های موزه هنرهای مدرن باکو می توان به نمایشگاه های خصوصی، یک سالن ویدیو برای نمایش مستندها، یک کتابخانه، یک کتاب فروشی با کتاب های مرتبط با دنیای هنر، معماری و مجسمه سازی اشاره کرد.
چگونه از موزه هنرهای مدرن باکو دیدن کنیم؟
موزه هنرهای مدرن باکو در خیابان یوسف صفاروف واقع شده است و در فاصله 1500 متری بلوار ساحلی باکو قرارگرفته است و گردشگران بعد از پیاده روی در نوار ساحلی دریای کاسپین می توانند از این موزه بازدید کنند.
 
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql