موزه ادبیات نظامی باکو

موزه ادبیات نظامی باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1398
موزه ادبیات نظامی باکو|Nizami Museumof Literature Baku 
موزه ادبیات نظامی باکو یا موزه ملی نظامی باکو یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی محسوب می شود که در مرکز باکو قرار گرفته است. چقدرخوب است که با سفر به یک کشور می توانیم به فرهنگ و تاریخ آن کشور نیز سری بزنیم. زمانی که به شهر باکو پایتخت آذربایجان سفر کردید با بازدید از موزه ملی ادبیات جمهوری آذربایجان به نام نظامی گنجوی، می توانید با ادبیات این شهر آشنا شوید. این موزه به عنوان یکی از بزرگترین خزانه های فرهنگی آذریایجان و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان محسوب می شود.  
موزه-ادبیلت-نظامیدرباره ی موزه ادبیات نظامی باکو
بنایی که موزه ادبیات نظامی در آن قرار دارد در سال 1850 به عنوان کاروانسرا در یک طبقه ساخته شده است و در سال 1915 به هتل مترو پل داده شد که بعد از آن طبقه دوم بازسازی شد. در دهه 1918 کارگران کابینه وزیران جمهوری دموکراتیک آذربایجان در آنجا زندگی و کار کردند و در دهه 1920 تا 1930 اتحادیه کارگری آذربایجان در آنجا مستقر بود. مساحت این موزه 2500 متر مربع  می باشد.
بخش های موزه ادبیات نظامی باکو
بخش های موزه ادبیات نظامی باکو شامل نمایشگاه کتاب نادر، مجسمه سازی، پرتره، نسخه خطی وغیره سایر نمایشگاه ها در سالن های عمومی می باشد و بخشی از موزه نیز به یک فروشگاه کتاب اختصاص یافته است.
موزه-ادبیات-نظامیچگونه به موزه ادبیات نظامی باکو برویم؟
با خرید تور باکو و ورود به شهر باکو در چند قدمی به میدان فانتین و نزدیک به ورودی ایچری شهر میتوانید این عمارت با شکوه و غنی از تاریخ و ادبیات را مشاهده کرد. قبل از ورود به موزه اولین چیزی که خودنمایی می کند بنای یاد بود نظامی گنجوی است. که فاصله کمی با کاخ اسماعیلیه دارد، همچنین این موزه به راحتی از طریق مترو قابل دسترسی است. 

ساعت بازدید از موزه ادبیات نظامی باکو:

روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 11:00 صبح الی 17:00 عصر
موزه-نظامی-باکوآدرس موزه ادبیات نظامی باکو:
No 53 Istiglaliyyat, Baku AZ1005, Azerbaijan

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql