بنای یاد بود نظامی گنجوی باکو

بنای یاد بود نظامی گنجوی باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1398
بنای یاد بود نظامی گنجوی باکو | Monument to Nizami Ganjavi Baku
بنای یاد بود نظامی گنجوی از جمله مجسمه های اسطوره ای است که در پایتخت آذربایجان  واقع شده است. باکو شهری با قدمت بسیار است که اهمیت زیادی به آثار تاریخی و افراد مشهور میدهد به گونه ای که یک پارک با نام افسران برای کسانی که در جنگ جهانی کشته شده اند در نظر گرفته است و مواردی این چنین در این شهر به چشم می خورد. مجسمه یاد بود نظامی گنجوی نیز برای گرامیداشت شاعر بزرگ و پر آوازه ایرانی در آوریل سال 1949 میلادی در خیابانی با همین نام و کنار موزه ادبیات نظامی گنجوی ساخته شده است و گردشگران تور باکو علاقه زیادی به بازدید از آن دارند.
این تندیس به شکل یک مجسمه و از جنس برنز به ارتفاع 6 متر مربع طراحی شده است که برای جلوه بیشتر بر روی پایه ای که 9 متر مربع ارتفاع دارد، قرار گرفته است. در ساخت این اثر از معماری آذربایجان در دوران نظامی الهام گرفته شده و در قسمت پایینی آن حکاکی های زینتی به چشم می خورند که آثار نظامی گنجوی را به نمایش گذاشته است.
بنای-یادبود-نظامی-باکوموقعیت مکانی بنای یاد بود نظامی گنجوی باکو:
بنای یادبود نظامی گنجوی از موقیت مکانی بسیار عالی برخوردار بوده و با میدان فانتین باکو تنها چند دقیقه فاصله دارد. این مجسمه دسترسی آسانی به وسایل نقلیه عمومی دارد و تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری باکو در اطراف آن قرار گرفته اند که می توانیم به برخی از آن ها مانند: ونیز کوچک، پارک آپلند باکو، باغ خاقانی، باغ فیلارمونیک، کاخ شیروانشاه و کاخ اسماعیلیه اشاره کنیم.
آدرس بنای یاد بود نظامی گنجوی باکو:
Nizami Park, Baku, Azerbaijan

 

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql