گرند بازار استانبول

گرند بازار استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 اسفند ، 1398

از دیگر جاذبه های گردشگری بسیار مهم برای مسافران و گردشگران خرید کردن است. بازارهای قدیمی در استانبول از جمله مراکزی است که فرصت خرید را به مسافرانتور ترکیه میدهد. بازار بزرگ یا گرند بازار استانبول در حدود بیش از 5 قرن قدمت دارد و با توجه به موقعیت آن که در مرکز شهر قرار گرفته، دسترسی بسیار ساده ای را فراهم آورده است.کنار آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این بازار آشنا شوید.

گرند-بازار-استانبول-ترکیه

این بازار در نزدیکی میدان بایزید واقع شده و از غرب به شرق بین مسجد بایزید و مسجد نور عثمانیه امتداد یافته است و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی استانبول دارای 4 درب اصلی است و با 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 4 هزار مغازه روزانه بین 250 هزار تا 400 هزار نفر بازدیدکننده دارد. این بازار نیز همانند دیگر جاذبه ها و ابنیه تاریخی استانبول بارها بر اثر بلایای مختلف آسیب دید که هر دفعه بازسازی شد و فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

همچنین گرند بازار مجموعه خارق العاده و رنگارنگی از بازارهای مختلف است که در آن همه چیز یافت می شود انواع پوشاک ، منسوجات مختلف ، انواع خوراکی های خوشمزه ترکی ، ظروف مسی ، جواهرات طلا ، کیف دستی و چمدان ، چرم و نقره جات ، سرامیک های دست ساز ، فرش و قالیچه ، گلدوزی ، صنایع دستی ، فانوس های رنگی زیبا ، ادویه جات و عتیقه جات از جمله اقلامی هستند که در گرند بازار استانبول به وفور و با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می گردند. اگر برای سفر خود تور استانبول را انتخاب کرده اید، حتما به گرند بازار سَری بزنید.

گرند بازار استانبول سوای معماری زیبا و جذابیت تاریخی و هنری‌اش، قلب اقتصاد سنتی استانبول هم هست. می‌توانید لباس‌های سنتی، فرش و گلیم، ظروف چای‌خوری، صنایع دستی و سوغاتی‌های رنگارنگ ترکی بخرید یا دست‌کم از هیاهو و جنب‌و‌جوش بازار لذت ببرید. بهترین راه رسیدن به بازار، تراموا از ایستگاه  سلطان‌احمد  یا  سیرکچی  است.

گرند-بازار-استانبول
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql