مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد)

مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 فروردین ، 1399

مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد) | The Blue Mosque Istanbul

مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین مساجدی است که در استانبول وجود دارد و نزدیک به بزرگترین مسجد ترکیه و جهان یعنی مسجد ایاصوفیه قرار دارد و از باشکوه ترین بناهای ترکیه محسوب می شود که به اسم مسجد آبی نیز معروف می شود که دلیل آن کاشی های بکار رفته آبی رنگ در ساخت آن می باشد. آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی در ادامه این بخش اطلاعات بیشتری را در اختیارتان می گذارد.

مسجد-آبی-استانبول-سلطان-احمد

مسجد آبی که در ترکیه نیز به اسم مسجد کبود نیز شناخته می شود از نظر طراحی خیلی شبیه به مسجد ایاصوفیه می باشد.این بنای تاریخی باشکوه در قرن هفدهم میلادی توسط سلطان احمد به منظور یک عبادتگاه کلی برای مسلمانان ساخته شد که بتواند حتی بهتر از ایاصوفیه باشد هر چند که دو مسجد در میدان اصلی شهر واقع شده اند و از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشند. عملیاتساخت مسجد سلطان احمد در سال 1609 میلادی شروع شد که تا کامل شدن آن هفت سال طول کشید. مسجدی آبی یا مسجد کبود شامل یک مدرسه، بیمارستان، یک مدرسه ابتدایی، بازار، عمارت و گور مؤسس آن بود بیشتر آنها در قرن نوزدهم خراب شدند.  

مسجد-آبی-استانبول-سلطان-احمد-ترکیه

مسجد آبی از فاصله دور در استانبول کاملا نمایان است و گردشگران و مسافران تور استانبول به راحتی می توانند از مسافت دور آن را تماشا کنند، این مسجد دارای 6 منار می باشد که نسبت به سایر مساجد که یک،دو یا چهار منار دارند خیلی خاص می باشد. طراحی گنبدهای آبشاری مسجد آبی  مانند پلکانی از گنبد مرکزی به پایین میریزند، همچنین گذرگاه طاقی زیر هر گنبد ریتم بصری خاص خود را به مجموعه اضافه می‌کند. داخلی این این بنای تاریخی از تعداد بیست هزار کاشی ابی رنگ در سقف آن استفاده شده است و فضای داخلی با 260 پنجره روشن می شود که در قرن هفدهم میلادی با شیشه های رنگی طراحی شده بودند.

 مسجد-آبی-استانبول-ترکیه

آدرس مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد):

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:7, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

مسجد-استانبول-سلطان-احمد-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql