کسیک مناره آنتالیا

کسیک مناره آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

از آنجایی که شهر آنتالیا جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد، گردشگران و توریستان بسیاری را به سمت خود می کشد. کسیک مناره که در اصل به معنی مناره شکسته می باشد، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است. مناره کسیک که در قرن دوم میلادی احداث شده، بیانگر تمامی دوره های تاریخی رومی ها، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی ها در شهر آنتالیا می باشد. آژانس آرزوی آسمان آبی تصمیم دارد در ادامه اطلاعاتی در مورد کسیک مناره یا همان مناره شکسته آنتالیا در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

Asemanabi--کسیک-مناره

معرفی کسیک مناره آنتالیا | Kesik Minaret Mosque

رومی ها از کسیک مناره برای عبادت بهره می بردند و آن را به صورت معبد درآورده بودند که در قرن هفتم میلادی به کلیسای مجللی به نام مریم مقدس تبدیل شد. با یورشی که از سمت اعراب در قرن هشتم میلادی صورت گرفت، تقریباً تمام بخش های ساختمان کلیسا ویران شد. با ورود سلجوقیان در قرن سیزدهم میلادی این کلیسا به یک مسجد زیبا تبدیل گشت و پس از اخذ حکومت توسط پادشاه صلیبی در سال 1361 میلادی دوباره به کلیسا تغییر یافت. هنگامی که شاهزاده کورکوت حکومت را بدست گرفت مجدداً کلیسا را به مسجد تغییر کاربری داد.
در آتش سوزی که در سال 1846 میلادی در آنتالیا صورت گرفت، بنای مسجد کسیک تخریب شد و هم اکنون تنها مناره های بنا باقی مانده است که علت نام گذاری این بنا به مناره شکسته می باشد. این بنا دارای گذشته رازآلود با پستی و بلندی های زیادی بوده است که امروزه نیز از آثار باقی مانده می توان به رازآلودی و معماری غنی آن پی برد. کسیک مناره در منطقه کالجی، 400 متری دروازه هادریان و همچنین 200 متری برج هیدیرلیک واقع شده است.

Asemanabi--کسیک-مناره1

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql