مجموعه کاخ پادشاهی بانکوک

مجموعه کاخ پادشاهی بانکوک

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 اسفند ، 1397

Grand Palace Bangkok

کاخ بزرگ از دیدنی های شهر بانکوک است که وقتی به این شهر سفر می کنید باید از آن دیدن کنید و گرنه سفرتان کامل نمی شود. این کاخ از جاذبه های گردشگری تایلند است که بسیار معروف و جذاب است، ساخت این کاخ به سال 1782 میلادی بر می گردد  که تا 150 سال محل اقامت پادشاهان و مقامات بوده است، این کاخ مانند یک بانوی پیر می باشد و دارای طراحی و معماری زیبایی است که در سال نظر بسیاری از گردشگران جهان را به سوی خود جلب می کند. در این کاخ وزارت جنگ و اداره های وابسته تایلند واقع شده است. در اطلاعات بیشتر همراه آسمان آبی باشید.
داخل کاخ بزرگ بانکوک، ساختمان های مهمی مانند وات فرا کائو Wat Phra Kaew یا بودای زمردین قرار دارد که با اینکه کوچک هستند ولی از شکوه خاصی برخوردار و مورد احترام هستند. اوایل هر سال در این کاخ لباسهای بودا عوض می شود که یکی از سنت های مهم است.
پادشاهان تایلند از قرن بیست به بعد دیگر در کاخ بزرگ زندگی نکردند، اما این کاخ ها  برای جشن ها و مراسم تشریفاتی مورد استفاده قرار گرفته می شد. کاخ بزرگ بانکوک، بسیار شبیه به کاخ‌های شهر آیوتایا  Ayutthaya، پایتخت قبلی سیام است. حیاط بیرونی کاخ، به ادارات دولتی مثل امور کشوری، نظامی و خزانه‌داری داده شده بود که پادشاه وقت، مستقیماً با آنها در ارتباط بود . حیاط یا صحن مرکزی نیز محل اقامت پادشاه بوده و در گذشته از تالار های آن برای انجام امور دولتی استفاده می کردند. 
با اینکه هیچ یک از اعضای خانواده های سلطنتی در حال حاضر حق سکونت در  بخش های مختلف این کاخ را ندارند اما همچنان درهای آن برای بازدید عموم بسته است. البته در سفر خود به این مکان تاریخی بانکوک توجه داشته باشید که قانون پوشش مناسب، بصورت سختگیرانه‌ای در این کاخ اعمال می‌شود. کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین یکی از مکان های مقدس کشور تایلند محسوب می شود؛ به خاطر همین موضوع بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را پیدا کنند. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند لباس زنان نیز همانند مردان می باشد و نباید لباس هایی بپوشند که شانه یا قسمتی از بدنشان پیدا باشد. اگر لباس شما برای ورود نامناسب باشد در نزدیکی در ورودی به شما لباس‌های مناسبی خواهند داد که به تن کنید و خود را بپوشانید.شما می توانید در طول تور بانکوک خود، همه روزه از ساعت 8:30 تا ساعت 15:30 از کاخ دیدن کنید که بلیط آن برای بازدید از دو تالار Vimanmek و Abhisek حدوداً 500 بات می باشد.

مجموعه-کاخ-پادشاهی-بانکوک

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql