باغ یو شانگهای

باغ یو شانگهای

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مرداد ، 1397

Yuyuan Garden Shanghai

باغ یویوان که به اختصار به نام باغ یو نیز شناخته می شود، باغی با سبک سنتی چینی می باشد که در قسمت شمال شرقی شهر شانگهای و در بافت قدیمی شهر قرار دارد. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با این جاذبه توریستی زیبا بیشتر آشنا شوید.

باغ-یو-شانگهای

باغ یو برای اولین بار در سال 1559 در دوره سلسله مینگ افتتاح شده است. این باغ توسط یکی از کارکنان دولت به نام "پان یوندوان" برای استراحت پدرش در زمان کهولت سن ساخته شده است. البته تکمیل آن نزدیک به 12 سال به طول انجامید و در سال 1577 به پایان رسید. این باغ در زمان خود از بزرگترین باغ های شهر شانگهای بوده است. البته هزینه های گزاف ساخت آن باعث ورشکستگی خانواده "پان" شد.باغ یو سال ها بین افراد خانواده "پان" به ارث رسیده ولی در سال 1780 بعد از بازسازی، برای استفاده عموم افتتاح شد. اما جنگ و بلایای طبیعی باعث تخریب چند باره آن شد. بعد از مشکلات فراوان بالاخره باغ یویوان دوباره در سال 1961 افتتاح شد و در سال 1982 به عنوان یک بنای یادبود ملی انتخاب شد.

یکی از مهمترین آثار این پارک، سنگ نفیس یشمی 5 تنی می باشد که گفته می شود قرار بوده در قصر شهر ممنوعه در شهر پکن از آن استفاده کنند ولی از شهر شانگهای سر در آورده است!

راحت ترین راه برای رفتن به این باغ زیبا استفاده از خط 10 مترو می باشد و می توانید در سفر شانگهای خود، از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر از آن بازدید کنید.  توجه داشته باشید هزینه ورودی برای هر بزرگسال نسبت به فصل بازدید بین 30 تا 40 یوان می باشد.

باغ-یو-شانگهای-چین


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql