سیکاندرا آگرا

سیکاندرا آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

 آرامگاه سیکاندرا | Akbar's tomb

جلال الدین محمد اکبر یکی از مهمترین پادشاه های سلسله گورکانیان هند بوده است و در طول حکومت خود بنا های با ارزش زیادی ساخته است که امروزه به عنوان جاذبه های گردشگری شهر آگرا به حساب می آیند و توریست های خارجی و مردم محلی زیادی روزانه از آن ها بازدید می کنند که در این میان می توان به شهر تاریخی فاتح‌پور سیکری اشاره کرد که برای چند سال پایتخت حکومتی اکبر بوده است. اگر در تور شهر آگرا می خواهید از مقبره این پادشاه بزرگ که یکی از مکان های دیدنی آگرا می باشد، بازدید کنید با آسمان آبی همراه باشید.

این آرامگاه در شهرکی به نام سیکندرا در نزدیکی شهر آگرا قرار دارد و به همین دلیل خود مقبره نیز با نام سیکاندرا شهرت یافته است. این بنا نیز از مصالح مورد علاقه اکبر یعنی ماسه سنگ قرمز ساخته شده است و با سنگ مرمر جواهر نشان تزئین شده است. این بنا مانند اغلب سازه های دوره گورکانی از معماری ایرانی الهام گرفته است و به صورت چهار باغ ساخته شده است که ساختمان اصلی در مرکزیت باغ قرار دارد. خود مقبره اصلی در مخش زیر زمین قرار دارد و از سنگ مرمر ساخته شده است.

شاید جالب باشد که بدانید اکبر حتی ساخت مقبره خود را قبل از مرگ خود، از سال 1605 آغاز کرد و پس از مرگش، ساخت بنا به وسیله پسرش جهانگیر در سال 1613 به اتمام رسید.

این بنای با شکوه در طول تاریخ آسیب های فراوانی دیده است و در نهایت توسط معمارهای بریتانیایی مورد بازسازی اساسی قرار گرفت.اگر قصد مسافرت به هندوستان را دارید ،آژانس مسافرتی آسمان آبی تور هند را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد . 

Akbars-tomb

Akbar's-tomb
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql