کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 دی ، 1396

Notre Dame Cathedral

کلیسای جامع نتردام مهم ترین و معروف ترین کلیسای کشور فرانسه می باشد و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پاریس به شمار می رود که سالانه 13 میلیون نفر بازدید کننده دارد.

این کلیسا که در مرکز شهر پاریس و در وسط رودخانه سن قرار دارد و تا قبل از قرن چهارم میلادی در آنجا معبدی غیر مسیحی قرار داست. بعد از گسترش مذهب مسیحیت در این ناحیه کلیسایی جای این معبد را گرفت. ولی با بالا رفتن ناگهانی جمعیت شهر، این کلیسا جوابگوی نیاز مذهبی مردم نبود برای همین تصمیم گرفته شد کلیسای اولیه تخریب شود و در سال 1163 ساخت کلیسای نتردام شروع شد. ولی در زمان ساخت آن با مشکلات فراوانی همراه بود به خاطر همین حدود 2 قرن طول کشید تا این کلیسای بزرگ بالاخره در سال 1345 تکمیل شود. این کلیسا سال ها به عنوان بزرگ ترین کلیسای اروپا شناخته می شد ولی امروزه کلیساهای بزرگ زیادی در سرتاسر فرانسه و اروپا ساخته شده اند. متاسفانه در زمان انقلاب فرانسه قسمت هایی قابل توجهی از کلیسا آسیب دید که بعداً در دهه 1840 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و در سال 1991 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

معماری این کلیسا و نقشه صلیبی آن مربوط به معماری رومانسک مربوط به قرن 11 ام می باشد ولی سقف شیاردار آن و طاق های نوک تیزش به سبک معماری گوتیک می باشد

یکی از داستان های معروفی که احتمالاً راجع به این کلیسا شنیده باشید و یا کارتون آن را دیده باشید، گوژپشت ناتردام است که داستانی به قلم نویسنده معروف فرانسوی، ویکتور هوگو، می باشد. در این داستان شخصیت کازیمودو در برج های واقع در این کلیسا زندگی می کند. این کلیسا دارای دو برج به ارتفاع 69 متر می باشد که اگر می خواهید به بالای آن برسید باید حدود 380 پله را بالا بروید ولی آرزوی آسمان آبی پیشنهاد می کند اگر می توانید از این پله ها بالا بروید و منظره ی زیبایی از شهر پاریس و رودخانه ی سن را تماشا کنید.

کلیسای نتردام مانند دیگر کلیساها دارای ناقوس های فراوانی می باشد که بزرگ ترین آن ها مربوط به سال 1685 می باشد و 13 تن وزن دارد. یکی دیگر از جاذبه های این کلیسا که هنگام ورود شما را جذب خواهد کرد 100 مجسمه ی سنگی از پادشاه های فرانسوی می باشد که درست بر بالای درب ورودی قرار گرفته است.

Notre-Dame-de-Paris

Notre-Dame-Cathedral

Notre-Dame-inside

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql