شانزه لیزه (Champs-Elysées)

شانزه لیزه (Champs-Elysées)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

Champs-Elysées

محال است کسی به شهر پاریس برود و از خیابان زیبای شانزلیزه دیدن نکند. شانزلیزه معروف ترین خیابان فرانسه و حتی اروپا می باشد و یکی از مهمترین جاذبه های توریستی پاریس می باشد. هر ساله توریست های فراوانی برای دیدن زیبایی های شانزلیزه و البته خرید در آن به این خیابان سفر می کنند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و البته ویژگی های منحصر به فرد شانزلیزه، با آژانس آسمان آبی همراه باشید.

تا سال 1616، خیابان شانزلیزه شامل باغ های زیبایی بوده است تا این که ملکه ی پادشاه فرانسه، دستور می دهد تا در امتداد درخت های این منطقه خیابانی ایجاد شود. این خیابان از سال 1709 نام شانزلیزه را به خود گرفت. این خیابان در طی حکومت پادشاهان مختلف توسعه یافت و محلی برای عیان نشینان بوده است. امروزه نیز املاک موجود در این خیابان بسیار گران می باشند و باعث شده شانزلیزه دومین خیابان گران در دنیا شود.

اگر به فرانسه سفر کردید، می توایند از میدان کنکورد شروع به قدم زدن در این خیابان زیبا کنید و در انتهای آن نیز از طاق پیروزی، که در میدان شارل دوگل قرار دارد بازدید کنید. هر ساله جشن ها و مراسم زیادی در این خیابان برگزار می شود که مهمترین آن جشن روز ملی فرانسه می باشد که در روز 14 جولای ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در شانزلیزه رژه می روند.

در کنار زیبایی، یکی از جاذبه های توریستی شانزلیزه، وجود کافه رستوران های متعدد و هم چنین فروشگاه ها ی لوکس می باشد. شانزلیزه به دو قسمت تجاری و فضای سبز تقسیم می شود، قسمت سبز آن در نزدیکی میدان کنکورد قرار دارد و پارک شانزلیزه نامیده می شود. در این قسمت موزه های زیادی مانند کاخ بزرگ در آن قرار دارد. در قسمت تجاری فروشگاه‌های بزرگی چون برندهای لوازم آرایشی-بهداشتی‌ معروف جهانی، نمایشگاه‌های اتومبیل‌، لوازم ورزشی و پوشاک وجود داد، علاوه بر این‌ها رستوران‌ها و سالن‌های سینمای معروف فرانسه نیز در این بخش از بلوار واقع شده‌اند.

به خاطر اهمیت این خیابان، راه های دسترسی زیادی از سرتاسر پاریس وجود دارد. راحت ترین راه استفاده از مترو می باشد و سه ایستگاه در طول این خیابان  1910 متری وجود دارد. از دیگر راه های دسترسی می توان به قطار های RER ، اتوبوس و البته تاکسی اشاره کرد.

آرزوی آسمان آبی به شما پیشنهاد می کند، هم در طول روز و هم در شب به این خیابان زیبا سری بزنید چون در هر زمانی زیبایی های خاص خود را دارد. چراغانی های که در طول خیابان وجود دارد آن را بسیار دیدنی کرده ولی اگر برای خرید و یا بازدید از موزه ها می خواهید به شانزلیزه بروید باید در زمان روز و قبل از ساعت 7 آنجا باشید.

Champs-ElyseesChamps-Elysees-paris

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql