شهر قدیم باکو

شهر قدیم باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مرداد ، 1397

Old city of Baku

شهر قدیمی باکو در بین قرن 11 تا 19 میلادی با بافتی جالب ساخته شد و یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان قرار گرفت. در ایچری شهر یا همان شهر قدیمی که از زمان پارینه سنگی محل سکونت انساس های اولیه بوده است بعد ها میزبان فرهنگ ها و تمدن های مختلفی در قلب خود بوده است به عنوان مثال میشود. ایچری شهر یا همان شهر قدیمی باکو 2 کاروان سرای بزرگ قدیمی، 23 محله بسیار زیبا، 3 چشمه آب، میدان بازار و ... می باشد .

 یکی از زیبا ترین این جاذبه ها می توان به قلعه دختر اشاره کرد. ایچری شهر در داخل شهر باکو پایتخت آذربایجان قرار دارد که حتی به آن ارگ باکو نیز گفته میشود در شمال غربی خلیج شهر قرار داد و جزء دیدنی ترین مکان های باکو میباشد که در سال 2000 میلادی به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است . همانطور که گفته شد محل زندگی انسان های اولیه بوده و تمدن های ساسانیان ، زرتشتی ، شیروانی ، ایرانی ، عثمانی ، روسی و عربی نیز در آنجا سکونت داشته اند.

مسافران تور باکو با سفر به این شهر به دل تاریخ نفوذ خواهند کرد چرا که در آن شاهد خیابان‌ها و کوچه‌های باریک، معماری سنگی زیبای بناها، رستوران‌های کوچک محلی، سوغاتی‌فروشی‌های نقلی و موسیقی فولک آذری که همه جا شنیده می‌شود، خواهید شد! در سال 2000 شهر قدیم باکو به همراه دو دیدنی مهمش یعنی برج دختر و قصر شیروان شاه به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند. ایچری شهر قلب تاریخ آذربایجان محسوب می شود و بازدید از آن توصیه می شود. البته که آثاری از زندگی ایرانی در این شهر قدیمی نیز وجود دارد و توریست ها می توانند به طور رایگان از شهر قدیمی باکو دیدن کنند. برای رزرو تور آذربایجان و دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آژانس مسافرتی آسمان آبی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

شهر-قدیم-باکو-آذربایجان

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql