غواصی در هند

غواصی در هند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

غواصی در هند

یکی از هیجان انگیز ترین کارهایی که می توان چه در کشور خود و چه در مسافرت انجام داد، غواصی است. غواصی یکی از لذت بخش ترین و در عین حال آرامش دهنده ترین کارها است زیرا با دنیای زیر آب کاملا آشنا می شوید و می توانید جانوران آبزی و گیاهان را مشاهده کنید. حتی می توان گفت وارد دنیای جدیدی می شوید. یکی از کشورهایی که به این امر می پردازد هند است. درست است که هند با جمعیت فراوانش رتبه دوم در جهان را دارد اما با جزایر و سواحلی که دارد برای تفریح و گشت گذار خدمات فراوانی را به گردشگران تور هند ارائه می دهد. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا چندین مکان مناسب برای غواصی را به شما پیشنهاد دهیم.

ghavasi-dar-hend

جزیره هولاک، آندامان و نیکوبار

از مهم ترین علت سفر به جزیره هولاک، یکی از بکر ترین مکان های دیدنی هند، غواصی در آب های حیرت انگیز آن است. فصل ایده آل برای رفتن به آندامان از آوریل تا دسامبر است. در آب های این جزیره جانوران آبزی بسیاری وجود دارد که آن را بهشتی برای بازدید کنندگان  و غواصان کرده است. از دیگر جاذبه های گردشگری معروف برای غواصی در ناحیه آندامان، جزیره بیل و ساحل فیل می باشند.

جزیره کدمات، لاکشادویپ

از دیدن جانورانی مثل سفره ماهی، خرچنگ،  لاک پشت های مختلف،  انواع صخره های مرجانی و ماهی ها در آب های جزیره لاکشادویپ بهره مند شوید. جزیره که مشهور به داشتن سواحل سفید و آب های زلال است. بهترین فصل غواصی در این جزیره بین نوامبر تا مارس است، پس اگر به دنبال جایی خاص برای غواصی ای خاطره انگیز هستید برای سفر به گوا آماده شده و به جزیره کدمات بروید. جزایر بانگارام و آگاتی هم برای فعالیت های غواصی بسیار مناسب هستند.

gahvasi-dar-hendd

جزیره نترانی، ایالت کارناتاکا

قلب غواصی هند، در شهر گوا می باشد، جزیره نترانی که مناظری حیرت انگیز از موجودات آبزی و ماهی های مختلف  را به نمایش گذاشته است و در زلالی آب نیز می توان شاهد تمام موجودات درون آب بود. بهترین زمان برای سفر به آن از اکتبر تا آوریل است و غواصی در این منطقه خالی از لطف نیست و اکثر کسانی که با تور گوا سفر کرده اند از غواصی در این آب ها بی نصیب نمانده اند.

ساحل تارکارلی، ایالت مهاراشترا

فصل غواصی در ساحل تارکارلی از اکتبر تا مارس است و همه فعالیت های آبی در این محل از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 4 عصر ادامه دارد. ساحل تارکارلی که در منطقه سیندهودورگ ایالت مهاراشترا قرار دارد یکی از جذاب ترین مکان های غواصی در هند و محلی عالی برای رو به رو شدن با موجودات آبزی حیرت آور است. دلفین، نهنگ، گیاهان استوایی رنگارنگ و ماهی ها در آب های زلال آن زندگی می کنند و به همین دلیل است که افراد زیادی از سراسر هند برای غواصی به این محل می آیند.

ghavaasi-dar-hend

آراویندز وال(Aravinds wall)، شهر پوندیچری

از دیگر مناطق جالب برای غواصی آراویندز وال است که در طول غواصی در آب های آن موجوداتی از قبیل وال، شیر ماهی، مار ماهی، سفره ماهی و مارهای آبی را مشاهده خواهید کرد. بهترین زمان برای غواصی دراین محل از ژانویه تا ژوئن و اواخر سپتامبر تا نوامبر است. پیشنهاد می شود در سفر به هند حتما به غواصی در یکی از مکان هایی که توضیح داده شده سفر کنید و لذت ببرید.


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql