دریاچه وان ، بزرگ ترین دریاچه ترکیه

دریاچه وان ، بزرگ ترین دریاچه ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 خرداد ، 1397

Lake Van

 

در قسمت شرقی ترکیه  نزدیک به مرز ایران در شهر وان دریاچه ای به اسم وان قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود. در اطراف دریچه وان ، کوههای بلند وجود دارد که طول آنها به 1300 متر می رسند و  جریانهای کوچکی که دارند تامین کننده آب این دریاچه می باشد. در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید تا بیشتر در باره این دریاچه توضیح دهیم.

وان-ترکیه

دریاچه وان ، تقریبا 3.755 کیلومتر مربع وسعت دارد و بزرگ ترین دریاچه ترکیه می باشد. در این دریاچه ماهی هایی وجود دارد که مانند آنها را هیچ جای دیگر مشاهده نکرده اید.  برای گشتن درون دریاچه وان این امکان وجود دارد که با قایق داخل جزیره آن شوید و مسافران تور ترکیه می توانند با مشاهده جاذبه های باستانی و تاریخی که در این جزیره وجود دارد ، از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

دریاچه-وان

برای رسیدن به دریاچه وان ، ابتدا باید به شهر کوچک وان بروید که نزدیک ایران با 104 کیلومتر مربع است.  این دریاچه زیبا ، در سال میزبان انواع جشن ها و مسابقات قایق رانی می باشد و در اطراف آن نیز جاذبه های توریستی مانند ، کتیبه های خشایار شاه و آبشارهای مرادیه، کو سوقان و قلعه وان موجود می باشد. در اطراف این دریاچه شهر و روستاهای مختلفی وجود دارد اما متاسفانه شهر وان فاقد ساحل برای شنا می باشد.

یکی از تفریحات جذاب و پرطرفدار دریاچه وان، ماهی گیری می باشد که در فصل های تخم ریزی ماهی ها ، ممنوع می باشد. وجود دریاچه وان سبب تلطیف هوای منطقه شده است و دمای شهر وان را در قسمت ساحلی و در تابستان و زمستان معتدل می کند. 




دریاچه-وان-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql