پل بسفروس استانبول

پل بسفروس استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 خرداد ، 1397

Bosphorus Istanbul Bridge

پل بسفروس یکی از تصاویر شناخته شده از ترکیه در کنار بناهای تاریخی ای مانند ایا صوفیه است و  یکی از دو پلی است که بر روی تنگه بسفروس در استانبول ، ترکیه واقع شده است که به نام پل بسفروس 1 نیز شناخته شده است ، که اروپا را به آسیا متصل می کند . پل سلطان محمد دومین پلی است که بر روی تنگه Bosphorus واقع شده است ، که به نام پل بسفروس 2 نیز شناخته شده است .جهت آشنایی بیشتر همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

طول پل بسفروس 1510 متر و عرض پل 39 متر است . فاصله بین برج های پل 1074 متر و ارتفاع هر کدام از برج ها 105 متر است ، فاصله پل تا سطح دریا هم 64 متر است . وقتی این پل در سال 1973 تکمیل شد به یکی از جاذبه های توریستی مهم و به عنوان چهارمین پل طولانی معلق در جهان بود .

پل-بسفروس-استانبول

سنگینی و تعادل این پل معلق بوسیله کابل های فولادی به صورت سطح شیب داری متصل شده و محافظت می شود . برای حفظ تعادل ایرودینامیک سطح این پل هم کابل های فولادی همانطور که در تصاویر در گالری عکس هم می بینید به صورت زیگ زاگ به هم متصل می شوند .

پل اول استانبول نزدیکترین بنا به دریای مرمره است و در نزدیکی برج گالاتا دروازه ای به جاذبه های شهر قدیمی مانند کاخ توپکاپی و بازار بزرگ قرار گرفته است. از آنجایی که این مسیر توسط بیشتر توریست ها و برای اکثریت تجارت ها مورد استفاده قرار میگیرد، بسیار پر ازدحام است؛ پل سلطان محمد فاتح به همین دلیل ساخته شده است.

پل بسفروس مدخلی به دریای مرمره و ساحل شمالی ترکیه میباشد. در این مکان شهر بورسا که به خاطر حمام های ترکی اش معروف است و استان چاناکاله که دروازه ای به دریای مرمره و اژه و جزایر زیبای یونانی است، قرار دارند.

اکثر کسانی که تور استانبول را انتخاب میکنند بی شک از این پل با منظره زیبایش بازدید خواهند کرد و یا زیر آن قایق سواری خواهند کرد. در طول روز مناظر زیبایی از مناره ها و گنبد های رفیع مسجد آبی و ایا صوفیه در پس زمینه ی پل بسفر قابل مشاهده اند. در طول شب نورهای کامپیوتری ال ای دی با الگوها و رنگ های مختلف پل را مزین میکنند.

پل-بسفروس-استانبول-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql