موزه آلبرت هال جیپور

موزه آلبرت هال جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

موزه آلبرت هال | Albert Hall Museum

شهر جیپور که پایتخت ایالت راجستان کشور هند محسوب می شود، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که باعث شده این شهر به مقصدی برای گردشگران ایرانی در تور هند تبدیل شود. یکی از قدیمی ترین موزه های دولتی شهر جیپور، موزه آلبرت هال می باشد.

این موزه در سال 1876 زیر نظر سرهنگ جیکوب سیونتون، افسر ارتش انگلستان ساخته شده است و نمونه کم نظیری از معماری هندو سارنسی می باشد. این ساختمان توسط سر ساموئل یعقوب و با کمک میترا تجمول هوزین طراحی شده است و در سال 1887 به عنوان موزه عمومی افتتاح شد.

در این موزه آثار ارزشمند بسیاری از ابزار و ادوات جنگی گرفته تا آلات موسیقی، انواع ظروف و زیور آلات، مجسمه خدایان و مومیایی وجود دارد که برای علاقه مندان به تاریخ بسیار جذاب می باشد. بر روی برخی از ظروف موجود در این موزه می توانید اشعار و نوشته هایی را به خط چینی و پارسی ببینید.

این موزه در سال 1876، به افتخار بازدید آلبرت ادوارد هفتم، شاهزاده ولز، به این نام نامگذاری شد و از آن به بعد با نام موزه آلبرت هال شناخته شده است. اگرقصد مسافرت به هندوستان این سرزمین شگفت انگیز را دارید با تور هند می توانید از ساعت 9صبح تا 5 بعد از ظهر از موزه  آلبرت هال نیز دیدن نمایید.

Albert-Hall-MuseumAlbert-Hall

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql