کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 خرداد ، 1397

Okuz Mehmed Pasha Caravanserai Kusadasi

کوش آداسی به معنای جزیره پرنده، شهری زیبا و ساحلی است که زیبایی ها و معماری تاریخی آن منحصر به فرد می باشد. این شهر زیبا علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه های تفریحی و طبیعی اش، دارای بناهای تاریخی بسیاری نیز می باشد که می تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد. در ادامه مطلب آرزوی آسمان آبی شما را با یکی از این بناهای تاریخی، یعنی کاروانسرای محمد پاشا آشنا می کند، پس با ما همراه باشید.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا در سال 1618 و به منظور رونق تجارت دریایی شهر ساخته شده است. معماری آن به سبک عثمانی و بسیار منحصر بفرد است. این بنا دارای حیاطی مستطیل شکل و مجزا می باشد که بوسیله یک رواق جدا شده اند. ساختمان کاروانسرا در دو طبقه و با دو درب ورودی از سمت شمال و غرب ساخته شده است. کاروانسرای محمد پاشا، در مرکز شهر کوش آداسی و مقابل اسکله کوش آداسی واقع شده است و در مسیر خیابان اصلی و بازار شهر می باشد. این کاروانسرا به دستور محمد پاشا یکی از فرمانروایان عثمانی ساخته شد که در آن زمان به عنوان فرماندار مصر و وزیر اعظم حکومت عثمانی خدمت می کرد.

کاروانسرای-محمد-پاشا-کوش-آداسی

پس از سال ها از زمان ساخت این کاروانسرا، در سال 1618 ، ساختمان آن بازسازی شد که تا پیش از این، به عنوان قلعه ای برای دفاع از دشمن از آن استفاده می شده است، تا سال 1955 کاروانسرای محمد پاشا توسط تجار مورد استفاده قرار می گرفت. اداره بازسازی کشور ترکیه در سال 1955 مبانی بازسازی این کاروانسرا را تصویب کرده و نتیجه آن بازسازی هتلی جدید بود که هم اکنون در کوش آداسی یکی از جالب ترین مکان های برای گردشگران تور کوش آداسی شده است.

کاروانسرا به صورت مبله بوده و کلیه نیازهای مسافران را بر طرف می سازد. در حالی که معماری دو طبقه آن به همان صورت باقی مانده است فضای داخلی کاروانسرا نوعی فضای عرفانی است و حیاط بزرگ آن نیز به سبک معماری عثمانی طراحی شده است.26اتاق 55 اتاق خواب 1 مجموعه با تمامی امکانات و اینترنت بی سیم در تمام اتاق ها امکان اقامت در این کاروانسرا را برای مسافران راحتتر کرده است. همچنین رستوران کاروانسرا در فضایی باز واقع شده است که می توانید برای صرف تمام وعده های غذاییتان به انجا رفته و یا با یک پیاده روی کوتاه خود را به کافه و رستوران های نزدیک کاروانسرا برسانید.  

کاروانسرای-محمد-پاشا-کوش-آداسی-ترکیه


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql