باغ لودی دهلی

باغ لودی دهلی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

باغ لودی | Lodi garden

باغ لودی دهلی نو پارک شهری با مساحت نزدیک به 360 هزار در شهر دهلی نو هند، بین بازار خان و آرامگاه صفدرجونگز در خیابان لودهی قرار دارد. آرامگاه محمد شاه، آرامگاه اسکندر لودهی و گنبد شیشا و گنبد بارا در این پارک توسط لودهی  در قرن 15 بنا شده است.

مجموعه آرامگاهای این پارک، دارای معماری باشکوه و بی نظیر هندی و ایرانی بوده و دوره مهمی از تاریخ کشور هندوستان را در خود نهفته است. مقبره محمد شاه هشت ضلعی است که نماد خروج از دنیای مادی و حرکت به سمت دنیای معنوی و ابدی است، این آرامگاه اولین بنای این پارک بوده که از خیابان لودهی هم قابل مشاهده است و یکی از جاذبه های توریستی دهلی به شمار می رود..آرامگاه اسکندر لودی بنای مهم  و ارزشمند دیگر در باغ لودی دهلی نو است که از لحاظ ساختاری با بنای آرامگاه محمد شاه شباهت زیادی دارد.

تغییرات زیادی در باغ لودی در زمان پادشاهان مغول انجام شد و یک رصد خانه بزرگ و کتابخانه نیز در آن ساخته شد، همچنین مرمت های مورد قبولی  بر روی آثار تاریخی این پارک صورت گرفت.  پارک لودی با فضای سرسبز  زیبا خود یکی از محل های محبوب برای پیاده روی و ورزش و یوگا در میان مردم دهلی است.در وسط پارک نیز گنبد بارا که به سبک معماری مغولی ساخته شده قرار دارد که به گنبد بزرگ هم شهرت دارد.با انتخاب تور هند می توانید علاوه بر امکان بازدید از این باغ زیبا از سایر جاذبه های توریستی هندوستان دیدن نمایید .



6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql