برج ایفل پاریس

برج ایفل پاریس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 مهر ، 1397

Eiffel Tower Paris

فرانسه از کشورهای شناخته شده قاره اروپا می باشد که با جاذبه های توریستی فراوان، از برترین کشورهای توریستی در جهان می باشد. پایتخت فرانسه، شهر پاریس است که مورد توجه تعدادی از گردشگران و علاقه مندان به تور فرانسه است. زمانی که نام پاریس می آید اولین چیزی که به ذهن آدم می رسد برج ایفل است که از نمادهای این شهر است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این برج، آژانس آرزوی آسمان آبی  را دنبال کنید.

برج-ایفل-پاریس-فرانسه

به جرأت می توان گفت که برج ایفل، مشهورترین برج تاریخی در دنیا می باشد. ایفل برجی فلزی است که در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس بنا شده است. این بنا نشان کشور فرانسه می باشد و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه می باشد. عملیات ساخت برج ایفل در سال 1887 میلادی شروع شد که در 31 مارس 1889 میلادی طول کشید. برج ایفل در ابتدا برای نمایشگاه بین المللی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بنا شد، اما بعد از ساخته شدن مورد تایید خیلی قرار نگرفت و 300 نفر از جمله  امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد با آن مخالفت کردند. برج ایفل در 2 ماه ساخته شد که 850 نفر در آن کار می کردند. ایفل از 18038 قطعه ساخته شده‌است که برای وصل کردن آنها از دو نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ به کار رفته است این برج در ارتفاع 324 متری بنا شده است که در دوران خود بلندترین برج در دنیا بود. این بنا بیشتر از 10000 تن وزن دارد که 7300 تن آن از فولاد تشکیل شده است.

گوستاو ایفل، شخصی است که این برج را ساخته است که اسم برج از آن گرفته شده است و امروزه مرتفع ترین بنای موجود در شهر پاریس و همچنین چهارمین بنای بلندی است که در کشور فرانسه قرار دارد. برج ایفل در سال 1909 میلادی طی اقداماتی قرار بود که خراب شود زیرا  قصد داشتن به عنوان یک آنتن رادیویی از آن استفاده کنند که عملی نشد. برج ایفل  سالانه مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران تور فرانسه قرار می گیرد. برای رفتن به بالاترین نقطه‌ی برج ایفل باید از 1665 پله بالا عبور کنید نزدیک به 30 برج هم شکل ایفل در کل دنیا بنا شده است.

برج-ایفل-پاریس

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql