کدام یک بهتر است دبی یا ابوظبی

کدام یک بهتر است دبی یا ابوظبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 شهریور ، 1398

کدام یک بهتر است دبی یا ابوظبی

دبی یا ابوظبی؟ کدام را برای سفر تفریحی انتخاب کنیم؟

امارات را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان شمرد. از جمله دلایل محبوبیت این مسیر گردشگری می توان به قیمت مناسب، فاصله کم و نیز امکان دریافت ویزای آسان اشاره کرد. اما در پاسخ به این سوال که کدام یک بهتر است دبی یا ابوظبی؟ باید گفت که هر دو مسیر یعنی هم دبی و هم ابوظبی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند. هر دو از هتل های لوکسی برخوردارند و دارای بهترین مراکز خرید می باشد، همچنین معروف ترین شرکت های هواپیمایی جهان در این دو مقصد گردشگری قرار دارد. هر چند که این حقیقت وجود دارد که دبی به قدری بین گردشگران معروف است که کمتر کسی از اینکه بخواهند به ابوظبی سفر کنند صحبت به میان می آورند. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا بدانیم کدام مسیر بهتر است

دبی بهتر است یا ابوظبی؟

به احتمال زیاد می توان دبی را به عنوان نمادین ترین شهر توریستی در سراسر جهان معرفی کرد، همچنین می توان ادعا کرد که این شهرت را مدیون رشد و توسعه سرسام آور خود در زمانی کوتاه است. دبی نزدیک به 40 سال است که پیشرفت کرده و تا قبل از آن خلیجی کوچک بود که تنها طی 40 سال تبدیل به یکی از پر تب و تاب ترین مراکز تجاری جهان شناخته شده است.
در شهر دبی نزدیک به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح سکونت وجود داشته است. دبی در سال 1966 با کشف نفت توانست رشد سریع اقتصادی داشته باشد. ابوظبی به عنوان پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد که به همین واسطه در سایه شهرت دبی قرار دارد. اما نمی توان از دیدنی های زیبای آن دست کشید. مساحت ابوظبی 67 هزار کیلومتر مربع است و از قدیم در این شهر آب شیرین یافت می شد، به دلیل وجود همین آب شیرین، گله های آهو در این شهر زندگی می کردند. ظبا به معنی آهو است به همین دلیل نام این شهر ابوظبی گذاشته اند.

بهترین زمان سفر به دبی

دبی در دل کویر قرار دارد و دارای تابستان های گرم و و مرطوبی است. دمای این شهر در روز با میانگین 41 درجه و در شب به طور میانگین به 30 درجه سانتی گراد می رسد. هوای دبی در زمستان بسیار مطبوع و به طور میانگین دمای هوای دبی در زمستان بین 14 تا 23 درجه سانتیگراد است. درست است که هوای دبی در تابستان بسیار گرم است اما شرایط مناسبی برای گردشگران تور دبی فراهم شده است. آب استخرهای موجود در این شهر خنک است و مسافران می توانند زیر آفتاب گرم در آب خنک شنا کنند. در مراکز خرید دبی نیز می توانید احساس خوشایندی داشته باشید چرا که تمام مراکز خرید دبی به صورت سرپوشیده هستند. 

بهترین زمان سفر به ابوظبی
شرایط آب و هوایی ابوظبی بسیار مشابه به هوای دبی است. هوای ابوظبی در فصل بهار خنک است و دمای هوا بین 26 تا 32 درجه تغییر می کند، در این فصل قیمت هتل های دبی نیز کاهش میابد. همچنین در فصل بهار رویدادهای فرهنگی و ورزشی متعددی در این شهر برگزار می شود. هوای ابوظبی در فصل پاییز رو به خنک شدن می کند اما قیمت هتل ها گران می شود. قیمت هتل های دبی در فصل زمستان بیشترین افزایش قیمت خود را دارد.

خرید در دبی یا خرید در ابوظبی؟

دبی به دلیل رونق اقتصادی و جذب توریستی که دارد از بازار خرید گرمتری برخوردار است و همه ساله فستیوال خرید در دبی نیز برگزار میشود. مراکز خرید دبی را می توان به شهرهای کوچکی تشبیه کرد که داخل هر کدام سینما، شهربازی ، مراکز نگهداری از کودکان، گالری های هنری و حتی مسجد قرار دارد و خرید را می توان از ضروریات سفر به دبی دانست.
فروشگاه ها از طراحی های منحصر به فردی برخوردار هستند و برترین برندهای فروش کفش، لوازم بدلی و همچنین جواهرات، بوتیک های شیک، سوپرمارکت های بزرگ و ... قرار دارد که می توان از امکانات مراکز خرید دبی معرفی کرد.
مراکز خرید ابوظبی نمیتواند به پای مراکز خرید دبی برسد اما به هر حال خرید کردن می تواند از جاذبه های اصلی این شهر باشد. برای خرید که بروید هیچگاه دست خالی برنمیگردید. از جمله مراکز خرید مدرن ابوظبی می توان به مارینا مال اشاره کرد. همه ساله بین ماه های مارس تا آوریل جشنواره بزرگی برای خرید در ابوظبی برپا می شود که می تواند به عنوان بهترین زمان سفر برای عاشقان خرید خواهد بود.

مراکز خرید ابوظبی _ آسمان آبی

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql