جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن اروپا

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن اروپا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1398

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن اروپا

ویزای شینگن اروپا | Schengen visa

ویزای شینگن یکی از معتبر ترین ویزا در جهان و یکی از اصلی ترین شرایط جهت سفر و تور اروپا می باشد. همه ساله گردشگران ، مهاجران ، تاجران و هنرمندان جهت سفر به اروپا به دنبال اخذ ویزای شینگن اروپا هستند. پس از برگزیت و در جریان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و بالابردن امنیت کشور های اروپایی مقامات اتحادیه اروپا تصمیم به تغییرات قوانین و ساختار اخذ ویزای شینگن شده اند. در ادامه به برسی تغییرات و شرایط جدید در قوانین ویزای شینگن می پردازیم.

جدیدترین-تغییرات-در-قوانین-اخذ-ویزای-شینگن-اروپا

تغییرات و شرایط جدید در قوانین اخذ ویزای شینگن اروپا

  • افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن
  • اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن
  • افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن
  • انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث
  • حذف مهر ویزا از پاسپورت
  • اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا
  • پیشرفته شدن کنترل های مرزی
  • ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام

افزایش مبلغ برای خواست ویزای شینگن اروپا

یکی از بخش های تغییر کرده در سیاست های جدید ویزای شینگن افضایش مبلغ می باشد. در قوانین قبل متقاضیان ویزای شینگن می بایست 60 یورو پرداخت می کردند و در قوانین جدید متقاضیان ویزای شینگن برای بزرگسالان 80 یورو برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز از 35 یورو به 40 یورو افزایش یافته است ولی خبر خوب این است که نوزادان و کودکان زیر 6 سال برای سفر به اوپا همانند قوانین قبلی رایگان است.

اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن اروپا

به طور کلی بیمه مسافرتی برای سفر های خارج از کشور یکی از مهم ترین اصول می باشد. در قوانین جدید اتحادی اروپا به مسافرتی جهت سفر به اروپا تاکید ویژه ای شده است.

تغییرات-و-شرایط-جدید-در-قوانین-اخذ-ویزای-شینگن-اروپا

افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن اروپا

یکی از مزیت های قوانین تغییر قوانین ،اصلاح مدت زمان بررسی مدارک ویزای شینگن می باشد. در قوانین قبلی متقاضیان می بایست 6 ماه زودتر باید اقدام می کردند ولی در قوانین جدید تکلیف متقاضی برای اخذ ویزای شینگن زودتر معلوم شود.

انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث

مهم ترین اصلاحات انجام شده در قوانین جدید توانایی دریافت ویزا از یک کشور عضو  حوزه شینگن برای اعضای اتحادیه اروپا است به این صورت که اگر کسی قصد سفر به یکی از کشور های اروپایی را داشته باشد می تواند به هر یک از سفارت خانه های اعضای اتحادیه اروپا رفته و اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن اروپا را انجام دهند.

حذف مهر ویزا از پاسپورت

EES نام سامانه ورود و خروج در مرزهای اتحادیه اروپا است. در قوانین جدید از درج مهر پاسپورت شهروندان غیراروپایی خود داری کرده و فقط نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحایه اروپا در سامانه EES ثبت می شود.

اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور عنوان یک کشور غیرعضو اتحادیه اروپا درنظر گرفته شده است و شهروندان این کشور همانند دیگر کشور های دیگر دنیا باید برای ورود به خاک اتحادیه اروپا ویزای شینگن در یافت کنند.

اخذ-ویزای-شینگن-برای-شهروندان-بریتانیا

پیشرفته شدن کنترل های مرزی

یکی دیگر از اصلاحات انجام شده در قوانین جدید احراز هویت مسافران اروپایی با  اثر انگشت و نشان دادن صورت به نمایشگر تشخیص هویت است. این قانون جدید دو مزیت دارد اولی بالابردن امنیت کشور های اروپایی و دومی حذف صف‌های طولانی کنترل فرودگاه در فرود گاه ها.

ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام

یکی دیگر از مزایای قولنین جدید در ویزای شینگن احدای ویزای 5 ساله برای مسافرانی که در گذشته به اروپا سفر کرده اند و سابقه ی بسیار خوبی دارند و همچنین از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردارند.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql