افزایش 400 درصدی بلیط تاج محل برای افراد محلی

افزایش 400 درصدی بلیط تاج محل برای افراد محلی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 بهمن ، 1398

افزایش 400 درصدی بلیط تاج محل برای افراد محلی

هند یکی از معروف ترین کشور های دنیا می باشد. جاذبه های گردشگری هند بسیار زیاد و معروف می باشد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در این کشور تاج محل است. تاج محل گل سرسبد جاذبه های گردشگری آگرا می باشد. تاج محل بی شک از زیباترین و هنرمندانه ترین بناهای تاریخی جهان است که سالانه میزبان 8 میلیون بازدید کننده می باشد. روزانه 40 هزار نفر از این بنای تاریخی بازدید می کنند و مسئولان برای کم کردن این ازدحام و جلوگیری از تخریب این اثر، بلیط های ورودی را برای افراد محلی 400 درصد گران کرده اند. از روز دوشنبه تاریخ 19 آذر 1397 بلیط ورودی به بنای تاریخی تاج محل در شهر آگرا برای افراد محلی از 50 روپیه به 250 روپیه و برای گردشگران خارجی از 13 به 15 پوند افزایش پیدا کرد. بخش عمده ای از بازدیدکنندگان این بنا را افراد محلی تشکیل می دادند که با این سیاست و با توجه به درآمد مردم هند، بازدید از تاج محل برای آنها بسیار مشکل خواهد شد. به گفته مسئول حفظ و نگهداری تاج محل، این افزایش نرخ بلیط سبب می شود تا حدود 15 الی 20 درصد از تعداد بازدیدکنندگان کاهش پیدا کند و در نتیجه در آمد حاصل از این بازدیدها صرف مرمت و حفاظت از آن شود.

افزایش-400-درصدی-بلیط-تاج-محل-برای-افراد-محلی

در اوایل سال 2018 در روزهای تعطیل و آخر هفته ها حدود 70 هزار نفر از این بنا بازدید می کردند و ازدحام و فشار جمعیت باعث زخمی شدن افراد و حتی آسیب به این بنا شد، از آن پس مسئولان تصمیم گرفتند تا ورودی افراد را به 40 هزار نفر در روز محدود کنند. سنگ های مرمر بنای تاج محل در اثر آلودگی هوا رنگ باخته اند و رودخانه یامونا که از کنار آن می گذرد به شدت آلوده است و میمون ها به ساختمان هجوم آورده اند و از دیوارهای آن بالا می روند. یکی از قوانینی که برای حفاظت از تاج محل در نظر گرفته شده محدودیت عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری از فاصله 500 متری بنا می باشد. برنامه پاکسازی گنبد و نمای ساختمان  نیز از آوریل 2019 آغاز می شود. بازدید از تاج محل یکی از محبوب ترین برنامه گشت شهری در تور هند می باشد.

قیمت-بلیط-تاج-محل


این تصمیم به طور قطع جنجال های بسیاری را برخواهد انگیخت. وزیر فرهنگ هند معتقد است که باید تاج محل را برای نسل های آینده حفظ کرد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql