دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا

دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا

مرکز خرید امارات | Emirates Shopping Center

دبی مال را می توان یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا دانست که از جاذبه های گردشکری دبی و زیر مجموعه پروژه برج خلیفه می باشد. در این مرکز خرید برندهای معروف دنیا در 1200 پروژه در حال فعالیت هستند و بازدیدکنندگان علاوه بر خرید می توانند از سرگرمی های مختلف آن ها بهره مند شوند. مرکز خرید دبی مال که از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرد در سال 2010 عنوان بهترین مرکز خرید دنیا را کسب کرد. این مرکز خرید در ابتدا با 1000 فروشگاه کار خود را آغاز کرد اما امروز با 1200 فروشگاه در مساحتی بالغ بر 1.124.000 متر مربع فعالیت خود را ادامه می دهد. از مدرن ترین و توریستی ترین شهرهای امارات می توان به دبی اشاره کرد که با پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته به یک مقصد توریستی محبوب نزد گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است. این شهر با مجموعه های تفریحی، مراکز خرید و امکاناتی که برای مسافران در نظر گرفته خیلی زود خود را میان مردم دنیا محبوب کرد. بازدید از این مراکز خرید به خودی خود می تواند یکی از بهترین برنامه گشت در تور دبی باشد.

آکواریوم دبی مال

از مهمترین جاذبه های دبی مال می توان از آکواریوم آن نام برد  که در آن صدها گونه آبزی زندگی می کنند و کوسه و تمساح نیز در آن وجود دارد. ساعت کار آکواریوم از 10 صبح تا 12 شب می باشد و شما برای بازدید از آکواریوم، باغ وحش، تونل و رصدخانه باید مجموعا 100 درهم پرداخت کنید. البته هزینه بازدید برای کودکان زیر 3 سال رایگان می باشد.

دبی-مال-بزرگترین-مرکز-خرید-دنیا

دبی دینو

دقیقا روبروی ورودی اصلی دبی مال جاذبه ای بنام دبی دنو قرار دارد که اسکلتی بزرگ از یک دایناسور می باشد. استخوان های این دایناسور متعلق به 155 میلیون سال پیش می بشد که در سال 2008 کشف شدند.

دبی-دینو

سینما ریل

یکی دیگر از سرگرمی های دبی مال سینما ریل می باشد که همیشه 22 فیلم را بصورت همزمان اکران می کند.

  • فیلم های دو بعدی: ۴۵ درهم
  • فیلم های سه بعدی: ۶۰ درهم
  • فیلم های مکس ۴ بعدی: ۹۰ درهم
  • فیلم در سوییت پلاتینیوم: ۱۶۰ درهم

سینما-ریل-دبی

اسکیت روی یخ

کمی دور از باور است که بتوانید در دبی اسکی بازی کنید، اما مرکز خرید دبی مال زمین اسکیتی دارد که بتوانید تجربه ای عالی در آن داشته باشید. ساعت کار این مجموعه از 10 صبح تا 12 شب می باشد و هزینه ای بین 60 تا 100 درهم را برای استفاده از آن باید پرداخت کنید.

کیدزانیا

از دیگر بخش های تفریحی مرکز خرید دبی مال که برای کودکان در نظر گرفته شده می توان به کیدزانیا اشاره کرد که انواع بازی های کامپیوتری و غیر کامپیوتری را در خود جای داده است. ساعت کار این بخش از مجموعه از 10 صبح تا 11 شب می باشد و هزینه از 150 درهم به بالا را باید برای آن پرداخت کنید. 

کیدزانیا
آبنمای دبی

از دیگر جاذبه های دبی مال آبنمای دبی می باشد که در محوطه بیرونی قرار گرفته و همراه با صدای موسیقی رقص آب تا ارتفاع 150 متر را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. آبی که در این سیستم قرار دارد مقداری ثابت دارد و با پمپ های مخصوص به بالا و پائین هدایت می شود.

آبنمای-دبی-در-دبی-مال

از نکاتی که برای ورود به مرکز خرید دبی مال باید بخاطر داشته باشید می توان به ممنوعیت استعمال سیگار و ورود حیوانات خانگی اشاره کرد. در این مرکز خرید شما نمی توانید اسکیت سواری کرده و یا همدیگر را بغل کنید. رستوران و کافه های متعددی برای استراحت و سرو غذا در این مجموعه قرار دارند که می توان از برگر کینگ، کی اف سی، پیتزا هات، چیز کیک فکتوری، یو سوشی و ... نام برد. کالسکه، صندلی چرخدار، دستبند مخصوص کودکان و امکانات بسیار دیگری در این مرکز خرید برای رفاه بازدید کنندگان قرار دارد. این مرکز خرید به تنهایی جاذبه های گردشگری دبی را دو چندان کرده است.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql