تور بلغارستان

تور بلغارستان

تور بلغارستان

تور بلغارستان - Bulgaria Tour

اگر سفر با تور بلغارستان را برگزیده اید نیازمند آشنایی هرچه بیشتر با این کشور و شناخت بهتر آن هستید. بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا است. پایتخت این کشور شهر صوفیه است، و زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جزء استونیکی است. حدود 85 درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و باقی آنها ترک و کولی هستند. بلغارستان 110.994 کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در قاره اروپا است. بلغارستان در سال 2004 به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمد و در سال 2005  اتحادیه اروپا، درخواست عضویت بلغارستان را در این اتحادیه پذیرفت و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را 1 ژانویه 2007 اعلام کرد. مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است. همچنین بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد. به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است.
بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است و در شرق دریای سیاه قرار دارد. شمال کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

🍂تورهای ویژه زمستان بلغارستان

مردم بسیاری در سرتاسر دنیا برای فصول مختلف سفر می کنند ولی افراد بسیاری که فکر نمی کنند که رمستان هم فصل مناسب و خوش آب و هوایی برای سفر می باشد و کشورهایی زیادی هستند که فصل مسافرت در آن ها، زمستان است و سفر خوبی را می توانید در این کشورها تجربه کنید. زمستان در اقصی نقاط جهان دارای آب و هوای سردی می باشد. شما برای سفر، باید آب و هوای مقصد خود را چک کنید تا بتوانید چمدان خود را به خوبی بسته بندی کنید. آسمان آبی با ارائه بهترین تورهای زمستانی در به اقصی نقاط جهان، میزبان شما مسافران گرامی می باشد و شما می توانید یک سفر شگفت انگیز را با ما تجربه کنید

🗽 جاذبه های گردشگری بلغارستان

تور بلغارستان این فرصت را به شما می دهد تا در وارنا که یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا می باشد، قدم بزنید. شهری بندری که بزرگترین گنجینه طلای دنیا را در خود جای داده است. قدم بعدی در این سفر بازدید از سواحل زیبای صوفیه ، پایتخت بلغارستان می باشد. همچنین شهر پارک ها، سواحل زیبای دریای سیاه، کوه های بلند منتظر گردشگران است.
جاذبه های گردشگری بلغارستان بسیار متنوع است و شما میتوانید به دل طبیعت بزنید و یا در شهر و اطراف شهر از مکانهای تاریخی دیدن کنید.

چند مورد از این مکانها را نام میبریم: موزه ملی تاریخ، استادیوم واسیل لوسکی، بنای یادبود زنگ یا برج زنگ، کلیسای الکساندر نوسکی، بالچیک وارنا، شهر ساحلی وارنا، دهکده روپیت صوفیا، پل عشاق صوفیا، پارک بورسوا گاردینا صوفیا، حمام عمومی معدنی صوفیا.

آب و هوای بلغارستان

در بلغارستان دو نوع منطقه آب و هوایی متفاوت وجود دارد و با توجه به ارتفاعات متفاوت است. شمال کشور تابستان های گرم  و زمستان های سردی دارد در حالی که جنوب شرقی ،  از آب و هوای مدیترانه ای و معتدل برخوردار  می باشد. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل مرطوب دارد.
بارش برف فراوان  از دسامبر آغاز و تا اواسط ماه مارس ممکن است  ادامه داشته باشد و دمای هوا 1- درجه سانتیگراد و در اوج 6 درجه سانتی گراد متغیر است. تابستان های بلغارستان نیز بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد بوده که در مناطق جنوبی می تواند گرمتر هم  باشد.
 و اما در مناطق کوهستانی شمال و شرق کوه های بالکان نیز در تابستان درجه هوا نسبت به مناطق شمالی در طول روز پایین تر بوده و در شب نیز هوا سرد و گاهی درجه حرارت بسیار پایین تر از زمستان می شود. بهترین زمان برای سفر به بلغارستان بین ماه های تیر تا مهر می باشد. 

🕑 بهترین زمان سفر به بلغارستان

فصل گردشگری وارنا ماه‌های جولای و آگوست است. از ماه مه تا اکتبر هم می‌توانید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید چون هوا هنوز ملایم است و دمای هوا بین 25 تا 28 درجه است. بهتر است که در ماه‌های ژوئن، اکتبر و دسامبر به وارنا سفر نکنید چون این ماه‌ها، ماه‌های مرطوب سال هستند.
همچنین در ماه ژوئن محصولات کشاورزی رسیده و مغازه ها پر از محصولات و سبزیجات تازه هستند، همچنین اگر به پاییز و رنگ های پاییزی علاقه دارید ، سپتامبر به بلغارستان سفر کنید.

🎁 مراکز خرید بلغارستان ، سوغاتی بلغارستان

بلغارستان یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است که می توانند مارک های معروف مختلف جهان را در کشور با قیمت های مناسب پیدا کنند. به عنوان یک قاعده کلی قیمت در بلغارستان پایین تر از دیگر کشورهای اروپا است. گردشگران می توانند در مراکز خرید، مراکز بازرگانی، مغازه ها و یا در کنار پیاده روی خیابان ها از دست فروش ها خرید کنند، در آنجا سوغاتی های بلغاری از جمله: ماسک کوکر، شرنا سول (مخلوطی از چندین ادویه)، روغن گل رز و محصولات مربوط به آن، لایونتسا، لباس محلی بلغارستان، پنیرهای بلغاری، مارتنتسا موجود است و میتوانید خرید کنید.
مراکز خرید، بهترین فروشگاه ها را برای خرید دارند، همچنین سرگرمی برای بچه ها و غرفه های مواد غذایی را نیز ارائه می دهند. پایتخت بلغارستان صوفیه یکی از بزرگترین شهرهای بالکان با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر است. در حال حاضر سرمایه IT اروپای شرقی و همچنین یکی از بهترین مکان های بازدید به دلایل خرید است.
در ادامه نام چند مرکز خرید و بازارهای بلغارستان را آورده ایم تا در تور بلغارستان با این مراکز آشنایی داشته باشید:
Royal Beach Mall، Pfohe Mall ، Mall Varna، Sun City Centre، Galleria Bourgas، Serdika Centre، Grand Mall Varna، Viva Shopping Center....

💲 قیمت تور بلغارستان

قیمت تورهای مسافرتی مانند تور بلغارستان با توجه به انتخاب محل اسکان و نوع بلیط پرواز به بلغارستان می تواند بسیار متفاوت باشد. در سالهای اخیر با گسترش امکانات توریستی بلغارستان، هتل های متعددی هم در شهرهای این کشور، به خصوص در سواحل آن تاسیس شده است. برای آگاهی از بهترین قیمت و یا نحوه رزرو تورهای بلغارستان ویژه زمستان 1402 (شامل تورهای صوفیا و وارنا) و همچنین تورهای لاکچری و یا لحظه آخری ارزان قیمت تور بلغارستان با آژانس مسافرتی آسمان آبی تماس بگیرید.

🛌  رزرو هتل بلغارستان

هتل های بلغارستان در جای جای این کشور پذیرای توریست ها می باشد. هتل هایی با خدمات منحصر به فرد و مختلف در درجه های گوناگون که بنا به نیاز گردشگردان مورد انتخاب قرار می گیرد. انواع هتل های 5 ستاره بلغارستان، هتل های 4 ستاره بلغارستان، هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا هتل استرا بلغارستان، هتل ادمیرال وارنا، هتل اینترنشنال وارنا هتل، مارينا گرند بيچ وارنا از جمله بخشی از این هتل ها می باشند.
شما می توانید بدون هیچ نگرانی تنها با انتخاب یکی از پکیج های تور بلغارستان از آژانس آسمان آبی، خاطر خود را از رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل های بلغارستان راحت کنید.

🍲 غذاهای بلغارستان

غذاهای بلغارستان از آشپزی ترکی و یونانی تاثیر گرفته اند. که انواع گوناگون سبزیجات، گیاهان دارویی و میوه های مختلف را شامل می شود. گوشت مرغ و خوک و ماهی، از پرطرفدارترین غذاهای بلغاری هستند و گوشت بره  نیز به شیوه سنتی  بلغاری و بسیار خوش طعم طبخ می شود. انواع سوپ های  گوناکون سرد و گرم  در بلغارستان  وجود دارد که «Tarator» از سوپ های سرد معروفشان است. همچنین سالاد مخصوصی  به نام شوپسکا (Shopska) متشکل از گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل خام یا کباب شده است بسیار خوش طعم است.
موساکا (Moussaka) هم یکی از غذاهای معروف بلغارستان است که ازسیب زمینی پخته، گوشت قیمه شده تشکیل می شود و نوعی سس مخصوص است. شیرینی های متعددی نیز در این کشور تهیه می شود که می توان از میان آنها  به بانیتسا (Banitsa) اشاره کرد.
دو نوع پنیر سنتی در بلغارستان وجود دارد، اولی Kashkaval است که زرد رنگ و شبیه به پنیر آلمانی Dutch Gouda است و دوم پنیر معروف Sirene است که نوعی از پنیر فتا می باشد و از نظر مزه شبیه پنیر فتای یونانی است. این پنیر از شیر گوسفند ساخته می شود، اما گاهی از شیر گاو یا بز یا مخلوط این ها هم استفاده می گردد.یک ماست محلی بلغاری که Kiselo Mlyako نام دارد از شیر گوسفند یا گاو درست می شود اما گاهی از شیر بوفالو هم استفاده می گردد که طعم ویژه ای به آن می دهد که بسیار خوشمزه و معروف است.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql