ویزای چین

ویزای چین

ویزای چین

کشور چین به دلیل داشتن سطح بسیار بالای تجارت و همچنین دارا بودن تعداد بی شمار جاذبه های گردشگری بسیار جالب و محبوب در سرتاسر دنیا، هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی توریست از کل دنیا است. اما برای ورود به کشور چین نیاز به داشتن ویزا دارید.
ویزای چین هم همانند ویزاهای دیگر کشورها مدرکی معتبر می باشد که توسط سازمان های دولتی به اتباع خارجی داده می شود و افراد مجاز به ورود و خروج بر طبق قوانین و مقررات کشور چین هستند. بر طبق قوانین و حقوق مشخص هر کشور مستقلی حق دارد مطابق با قوانین ملی خود، درباره ورود و خروج افراد بیگانه به مرزهای خود تصمیم بگیرد و بر اساس این قوانین روادید و ویزای افراد را صادر و یا لغو نماید. همچنین کارمندان کنسولگری چین نیز حق دارند درباره نوع، تعداد ورودی ها، اعتبار و مدت زمان اقامت هر شخص بیگانه و خارجی بر اساس قوانین و مقررات ملی کشور چین تصمیم اتخاذ کنند و ویزا را برای شخص صادر یا لغو نمایند. شهروندان خارجی قبل از ورود به این کشور نیاز به روادید دارند به جز افرادی که طبق قوانین و توافقات خاص و ویژه خود می توانند بدون ویزا به چین سفر کنند. 


انواع ویزای چین

ویزای C : ویزای مخصوص به خدمه هواپیمایی، کشتی، ماشین های باربری و در کل خدمه خارجی حمل و نقل های بین المللی و خانواده آنهاست.
ویزای D : ویژه افرادی که قصد اقامت دائم دارند، صادر می شود.
ویزای F : برای کسانی که به قصد مبادلات، تورهای تحصیلی و در کل فعالیت های غیر تجاری سفر می کنند.
ویزای G : برای کسانی صادر می شود که قصد ترانزیت از چین را دارند.
ویزای J1 : برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که در چین مستقر هستند صادر می شود. مدت زمان در نظر گرفته شده برای این ویزا بیشتر از 180 روز است. 
ویزای J2 : ویژه روزنامه نگارانی است که به منظور تهیه خبر برای مدت محدودی به چین سفر می کنند. این ویزا حداکثر برای 180 روز صادر می شود.
ویزای L : ویزای توریستی است که برای گردشگرانی که برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های توریستی چین به این کشور سفر می کنند، صادر می شود.
ویزای M : این ویزا ویژه افرادی است که قصد تجارت در چین را دارند.
ویزای Q1 : این ویزا برای کسانی است که قصد دیدار خانواده و یا دوستان خود را که چینی هستند را دارند. 
ویزای Q2 : افرادی که برای دیدار دوستان و خانواده خود را دارند که تابعیت چینی گرفته اند، باید این ویزا را اخذ نمایند. 
ویزای R : نابغه ها و کسانی که استعدادهای خاصی دارند و کشور چین به آنها نیاز دارد، می توانند از این نوع ویزا استفاد نمایند.
ویزای S : کسانی که تمایل دارند خانواده درجه یک (همسر، فرزند، والدین) خود را که در کشور چین مشغول کار یا تحصیل هستند را ببینند باید این نوع ویزا را بگیرند.
ویزای X1 : ویژه کسانی است که بیشتر از 180 روز برای تحصیل در چین اقامت دارند.
ویزای X2 : ویژه کسانی است که کمتر از 180 روز برای تحصیل در چین اقامت دارند.
ویزای Z : این ویزا برای افرادی است که قصد کار در چین را دارند.


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql