شهر باستانی آسپندوس آنتالیا

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 مرداد ، 1398

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آسپندوس آنتالیا نام شهری باستانی ست که در فاصله 40 کیلومتری از آنتالیا قرار دارد. آسپندوس به دلیل داشتن یکی از مهم ترین و قدیمی ترین آمفی تئاترهای دنیا معروف شده است. اگر شما از مسافرین تور آنتالیا هستید بازدید از شهر باستانی اسپندوس را به شما پیشنهاد میدهیم. به این شهر بروید و از تماشای آمفی تئاتر آنجا لذت ببرید. تاریخ شهر آسپندوس آنتالیا به سالهای قبل از میلاد باز میگردد و شواهد نشان می دهد این شهر از اولین شهرهای جهان با سیستم ضرب سکه بوده است. قسمت شمالی شهر باستانی آسپندوس از قنات هایی که آب شهر را تامین می کردند قرار دارد.
آسپندوس رونق خود را بین قرن های دوم و سوم میلادی داشت و با ورود به آن شهر، هنوز می توان آثار و شاهکارهای معماری باقی مانده ی زیادی را در این شهر مشاهده کرد. 
شهر آسپندوس یکی از جاذبه های توریستی آنتالیا است و علاوه بر آثار تاریخی که دارد، دارای طبیعت بیار زیبایی بوده است. جنگل های سرسبز، دشت های وسیع و حاصلخیز از زمان های دور در رونق این شهر باستانی موثر بودند. ساکنین این شهر از درختان برای ساختن مجسمه و مبل استفاده می کردند و از طلا و نقره پرده می بافتند. امرار معاش مردم این شهر باستانی از پرورش و فروش اسب ها و استخراج نمک از دریاچه ها بوده است. معماری این بنا به سبک دوران رومیان، یونانیان و امپراطوری های آن زمان بازمیگردد. امروزه از این آمفی تئاتر برای برگزاری جشنواره ی بین المللی اپرا استفاده می کردند.
داستان ساخت آمفی تئاتر آسپندوس به این شرح است که معمارانی که سالن تئاتر و همچنین قنات های این شهر را میساختند همگی فقط یک هدف داشتند و آنهم دریافت جایزه سلطنتی بود. ازدواج با دختر پادشاه می توانست دلیل خیلی خوبی باشد تا بتوان امروزه شاهد این آثار ارزشمند باشیم. پادشاه اعلام کرده بود که درصورتی که از آثار خوششم بیاید دخترش را به عقد معمار در می آورد و چون دو آثار (قنات و آمفی تئاتر) ساخته شده بود، پادشاه با دیدن هر دو، از هر دو خوشش آمد و اعلام کرد که دخترش را نصف می کند و هر نصف را به ازدواج معماران در می اورد. معمار قنات این پیشنهاد را نپذیرفت، پادشاه با دیدن از خودگذشتگی معمار، وی را به دامادی پذیرفت.

شهر باستانی آسپندوس آنتالیا _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql