خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 دی ، 1398

معرفی خیابان استقلال استانبول | Istiklal Street

خیابان استقلال استانبول یکی از زیباترین و معروف ترین گذرگاه های استانبول به شمار می رود همه ساله هزاران گردشگر از این خیابان بازدید می کنند. خیابان استقلال مملو از مراکز خرید ، کافه و رستوران می باشد. که در تمامی ساعت شبانه روز در حل خدمت رسانی به گردشگران و مسافران استانبول هستند به همین دلیل یکی از برنامه های گشت شهری در تور استانبول در آژانس های مسافرتی بازدید از این خیابان معروف استانبول است. خیابان استقلال علاوه بر زیبایی و شهرت بسیار خود از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است. بعضی از بناهای تاریخی استانبول درون و اطرف نظیر این خیابان پرشور و زنده قرار گرفته است .

تاریخچه خیابان استقلال استانبول | History of Istiklal Street

ساخت خیابان استقلال به دوران عثمانی باز می گردد در آن زمان به خیابان استقلال ، خیابان بزرگ گفته می شد که مرکز تجمع بزرگان و روشنفکران عصر عثمانی بود جهانگردهای قرن نوزده میلادی از قسطنطنیه ( نام قدیم استانبول) به عنوان پاریس شرق یاد می کردد و از زیبایی های این خیابان در سفرنامه خود مطالب زیادی نقد شده است. در سال 1923 این خیابان به دلیل بزرگداشت پیروزی در جنگ استقلال ترکیه به خیابان استقلال تغییر نام داد. خیابان استقلال در دهه 70 میلادی برعکس دوران عثمانی به مکان نامطلوب برای زندگی ، تفرح و خرید تبدیل شده بود. ولی در اوایل دهه 90 میلادی با برنامه ریزی و پیگری مسئولان شهر استانبول این خیابان بازسازی شد تعوض آسفالت ، ساخت هتل ، مراکز خرید ، کافه و رستوران از جمله بازسازی هایی است که در این خیابان انجام شده است. بیشتر معماری خیابان استقلال به سبک‌های نئوکلاسیک ، هنر نو و سبک آرت دکو می باشد.

خیابان استقلال استانبول

جاذبه های گردشگری خیابان استقلال استانبول | Istiklal Street Attractions

همان طور که گفته شد خیابان استقلال به دلیل پیشینه تاریخی طولانی جاذبه های گردشگری بسیاری چه درون خود و چه در اطراف خود جای داده است. خیابان استقلال به تنهایی جاذبه گردشگری استانبول را دو چندان کرده است از بنا های تاریخی ، موزه و گالری های هنری ، کافه و رستوران گرفته تا پاساژ و مراکز خرید همه گی در این خیابان و اطراف آن هستند که معروف ترین هان آن ها را شرح می دهیم.

موزه مادام توسو استانبول | Madame Tussauds İstanbul

موزه مادام توسو برخلاف دیگر موزه های جهان که از اجناس عتیقه و باستانی پرشده است، این موزه از مجسمه های افراد مشهور به اندازه طبیعی را به نمایش گزاشته است.  موزه موزه مادام توسو استانبول به در قرن هجده میلادی توسط بانوی مجسمه ساز  فرانسوی که برای ساخت مجسمه‌های مومی شهرت داشت تاسیس شد. از دیگر شعبه‌های این موزه می توان در شهرهای آمستردام، برلین، وین،لاس‌وگاس، نیویورک، هنگ کنگ و استانبول اشاره کرد.

آدرس موزه مادام توسو استانبول : خیابان استقلال استانبول ، پلاک: 56 است. 

کلیسای سنت آنتوان | Sent Antuan Kilisesi

کلیسای سنت آنتوان در قرن هفدهم میلادی ساخته شده بود اما بنا به دلایلی تخریب و با ساختمان فعلی که در 1912 به سبک معماری ونیزی در همان مکان ساخته شد و جایگزین شد این کلیسا بزرگ ترین  کلیسای کاتولیک در استانبول می باشد.

آدرس کلیسای سنت آنتوان : خیابان استقلال استانبول ،  پلاک 171 است.

خیابان فرانسوی | French Street

خیابان فرانسوی خیابان باریک در انتهای خیابان استقلال استانبول می باشد که مملو از رستوان و ساختمان های بلند است. سبک معماری این خیابان فرانسوی بوده و یکی از زیبا ترین خیابان های استانبول شناخته می شود .

موزه ودات ندیم تور | Vedat Nedim Tor Museum

موزه ودات ندیم تور در دهه 90 میلادی تاسیس شد و به افتخار هنرمندان و روشنفکر برجسته ترکیه ودات ندیم تور به نام او نامگزاری شد این موزه محل نگهداری سکه، مدال، گلدوزی ها و پارچه های کمیاب و کرن بهای ترکیه می باشد از مهمترین بخش این موزه نگهداری وسایل متعلق به مصطفی کمال آتاتورک است.

آدرس موزه ودات ندیم تور : خیابان استقلال استانبول پلاک: 285 است.

میدان گالاتاسرای | Galatasaray Square

میدان گالاتاسرای یکی از قدیمی ترین میدان های شهر استانبول است که در مرکز خیابان استقلال واقع شده زمان ساخت این میدان به دوره عثمانی برمی گردد این میدان در آن دوران چنان مهم بوده که اولین دبیرستان امپراطوری عثمانی در این میدان تاسیس شده این دبیرستان مهم ترین مرکز آموزشی ترکیه بعد از دانشگاه استانبول است.

خیابان استقلال

خرید کردن در خیابان استقلال استانبول | Shopping in Istiklal Street

همان طور که گفته شد خیابان استقلال استانبول مملو از مراکز خرید بزرگ و گوچگ است همه ساله گردشگران و مسافران استانبول برای تفریح و خرید به خیابان استقلال می روند. خیابان استقلال و اطراف آن دارای مراکز خرید بزرگ و کوچک بسیاری است  یکی از معروف ترین مرکز خرید استانبول می توان به پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı) اشاره کرد. مرکز خرید چیچک  یکی از بنا های تاریخی استانبول و معروف ترین مرکز خرید استانبول می باشد که در اوایل ساخت تئاتر باشکوه و بزرگ بوده که در دهه 70 میلادی به مرکز خرید چیچک تبدیل شده است. این پاساژ در سه طبقه ، زیبایی خاصی به خیابان استقلال دارده است. به غیر از مرکز خرید چیچک در خیابان استقلال انواع برند های معتبر جهان همانند زارا (ZARA)، کوتون (KOTON)، ال سی واکیکی (LC Waikiki) و H&M شعبه فعال داردن.

رستوران های خیابان استقلال استانبول

رستوران های خیابان استقلال استانبول | Istiklal Street Restaurants

ترکیه دارای فرهنگ غذایی غنی است. غذا های ترک از نظر طعم و تنوع در جهان کم نظیر یا بهتر بگویم بی نظیر است. از جمله غذا های معرف ترکیه می توان به دونر کباب (Kebap)، لاهماجون (Lahmacun)، پیده (Pide)، چی کوفته (Çig Köfte)، کوکورچ (Kokoreç) و ... اشاره کرد. در خیابان استقلال رستوران های بسیاری وجود دارد که انواع غذا های ترک و ملل طبخ و سرو می شوند.رستوران های خیابان استقلال استانبول به دلیل داشتن مشتری از سرار جهان غذاهای مناسب با کیفیت عالی را پخت و در اختیار گردشگران قرار می دهند. معروف ترین رستوران های خیابان استانبول به شرح زیر است.

رستوران 360 استانبول | 360 Istanbul

این رستوران در پشت بام یک ساختمان واقع شده است. و در منوی خود غذا های ترکی ، مدیترانه ای و ایتالیایی دارد این رستوران چون دید به کل شهر دارد به ۳۶۰ نام گذاری شده است.

رستوران لب دریا | Leb-I Derya

چشم انداز این رستوران بسیار زیباست ، مشرف به تنگه بسفر کیفت غذا های این رستوران در کل استانبول بی نظیر است به همین دلیل در استانبول به شهرت زیادی رسیده است.

رستوران لادس | Lades Restaurant

یکی از بهترین رستوران خیابان استقلال استانبول رستوران لادس است که طمع واقعی غذا های ترک به گردشگران هدیه می دهد.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql