پارک ملی قوبوستان باکو

پارک ملی قوبوستان باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 بهمن ، 1398

پارک ملی قوبوستان باکو | Qobustan Museum Baku 
پارک ملی قوبوستان باکو یا پارک فرهنگی هنری سنگی قوبوستان باکو که به موزه قبوستان نیز معروف است، منطقه ای وسیع در جنوب شرقی کوه های قفقاز و تقریبا 64 کیلومتری جنوب غربی باکو می باشد که مابین رودهای پیرساقات و سوماقیت قرار گرفته است. میخواهیم شما را به یک سفر باستان شناسی با تور باکو به قلب تمدن آذربایجان ببریم. گفته می شود این منطقه از زمان آخرین عصر یخبندان تا قرون وسطی بیشترین حضور انسان ها رادر برداشته است. پارک ملی قبوستان در سال 1966 تحت حفاظت درآمده و درسال 2007 به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافته است. در این منطقه بیش از شش هزار حجاری  بر روی صخره‌ها انجام‌ شده‌ است. جالب است بدانید که سنگ‌ نگاره‌های قبوستان از سال 2006 تا کنون بر پشت اسکناس‌های پنج مناتی آذربایجان نقش بسته است.

قبوستان باکودر پارک ملی قوبوستان باکو چه خواهیم دید؟
پارک ملی قوبوستان باکو دارای کوه ها و تپه های متعدد به همراه دره های عمیق می باشد. غارهای باستانی مسکونی، اشیاء تاریخی،  گِل فشان ها و همینطورسنگ نگاره های منحصر بفردی که عمری بین پنج هزار تا چهل هزار سال دارن آثار موجود در این کوهها آن را به موزه ای روباز برای گردشگران تور باکو تبدیل کرده است. نقش آدم هایی بر روی دیوارهای اماکن کهن و باستانی وجود دارد که نمونه های کهن تر آن نمایی نیمرخ شکارچیان اولیه و زن مقدسی است  که مادر و نمادهایی از نژاد انسانی را نشان می دهد. همچنین این اشکال و تصاویر حک شده خاطره مردانی را که مثل بزرگترهای قبیله به شکار، کارو فعالیت می پرداخته اند، زنده می کند .تصاویری که از جانوران بر جای مانده است اطلاعاتی را در این قلمرو در مورد گاوهای نر، پرنده ها، پلنگهای برفی، سگها، روباهها و غیره به ما می دهد. همچنین اشکال ترسیم شده ای از ماهیها، مارها و مارمولکها، حشرات و غیره نیز وجود دارد. این موزه یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری باکو محسوب می شود.
قبوستان باکو

گِل فشان ها در پارک ملی قوبوستان باکو 
پارک ملی قوبوستان باکو یکی از این گِل فشان ها را در خود جای داده است، که واقع در پانزده کیلومتری باکومی باشد و در سال 2001 ناگهان شروع به بیرون دادن شعله هایی به ارتفاع پانزده متر مربع نمود و اخبار جهان را به خودش اختصاص داد. تقریباً در حدود 400 گِل فشان در آذربایجان و کرانه های آن در دریای خزر وجود دارد که این میزان بیش از نیمی از کل گِل فشان ها جهان است. تصور بر آن است که که این گِل ها خاصیت دارویی دارند و به همین دلیل بسیاری از توریستهای محلی و بین المللی تور باکو برای استفاده از این گِل ها به این منطقه سفر میکنند.

موزه قبوستان

ساعات بازدید از پارک ملی قوبوستان باکو:
هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 17 عصر

قبوستان باکوآدرس پارک ملی قوبوستان باکو:
No 60 km South of Baku, Baku, Azerbaijan



6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql