دریاچه گویگول باکو

دریاچه گویگول باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 بهمن ، 1398

دریاچه گویگول باکو | Lake Goy Gol Baku 
دریاچه گویگول باکو یکی از زیبا ترین دریاچه ها در تمامی سطح کشورآذربایجان می باشد. این دریاچه که در لغت به معنای دریاچه آبی است تقریبا توسط جنگل و دشت های سرسبز احاطه شده است. زمان آن رسیده که یک روز هیجان انگیز و سرشار از زیبایی و آرامش را در تور باکو تجربه کنید. بازدید ازدریاچه میتواند یک روزمتفاوت برای شما ایجاد کند مکانی برای رهایی از تنش واسترس رقم بزند. ما درآژانس آرزوی آسمان آبی سفر رویایی با تور باکو را برای شما برنامه ریزی میکنیم.

دریاچه گویگول چگونه شکل گرفت؟
دریاچه گویگول در قرن 12 میلادی دراثر زلزله درسطح زمین پدیدارشد. این زمین لرزه سبب شد تا حفره ای با ارتفاع 1500 متر بالاتر ازسطح دریا درسطح زمین شهری به نام خانلارکه گنجه کنونی است ایجادشود.شهر گنجه که درسمت غربی کشور آذربایجان و نزدیک به مرزهای کشور های گرجستان وارمنستان قرارگرفته است. به دلیل کوهستانی بودن از آب و هوای بسیار مطبوع و لذت بخشی برخوردارمی باشد که همین آب و هوای مناسب سبب به وجود آمدن جنگل های درختان کاج و نارنج شده که زیبایی دو چندانی به پارک ملی گویگول بخشیده است و درضمن این جنگل های زیبا وتماشایی که در میان کوه های قفقاز قرار گرفته اند 3 کیلومتر طول دارند ودارای بخش های متعدد با پوشش های گیاهی مختلف است، که این پوشش های گیاهی شامل 20 گونه بومی و 400 گونه غیر بومی می باشد.

باکوامکانات رفاهی دریاچه گوی گول آذربایجان
گردشگران وعلاقه مندان به پارک ملی گویگول توجه داشته باشند که در این پارک یک کافه درست در کنار دریاچه وجود دارد که می توانید از آن برای استراحت و لذت بردن از مناظر خیره کننده این پارک استفاده نماید. همچنین این پارک به بازدید کنندگان خود امکان شنا دردریاچه آرام و شفاف خود را می دهد، در منطقه‌ی گویگول در کل نوزده دریاچه وجود دارند. همچنین از منطقه‌ی گنجه تا دریاچه و به سمت کوه‌ها نقاط بسیار زیبایی برای عکاسی وجود دارد و زیبایی طبیعی، دریاچه گویگول را به یکی از ناب ترین جاذبه های گردشگری باکو تبدیل کرده است.
موقعیت مکانی دریاچه گوی گول
دریاچه گویگول در 45 کیلومتری شهر گنجه قرار دارد. با توجه به این امرعلاقه مندان می توانند برای انتقال از مرکز شهر به این پارک هم از وسایل حمل ونقل عمومی مانند مینی بوس و تاکسی و هم از خودروی شخصی استفاده نمایند که البته با وضعیت آسفالت راه استفاده از خودروی شخصی توصیه نمی شود. 

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql