هر آنچه که باید درباره ی موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در باکو دانست

هر آنچه که باید درباره ی موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در باکو دانست

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1398

هر آنچه که باید درباره ی موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در باکو دانست
موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در باکو، پایتخت مدرن و ساحلی کشور آذربایجان است که در کنار دریای کاسپین قرار دارد. این بنا در سالهای 1895-1901 به عنوان عمارت حاجی زین العابدین تقیف، میلیونر و انسان دوست آذربایجانی توسط معمار لهستانی جوزف گوسلاوسکی ساخته شده است. این عمارت سه طبقه هنوز هم یکی از زیباترین ساختمان های پایتخت و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری باکو می باشد. در بعضی از قسمت های بنا چهار طبقه وجود دارد. خانواده تقیف از این ساختمان تا سال 1920 میلادی لذت بردند.در آوریل 1920 موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در باکو شکل گرفت. 

موزه-ملی-باکو

بنای اصلی موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان
کار ساخت و ساز بنای اصلی موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان  در سال 1895 در خیابان های گورکوفسکا و مرکوریوفسکا آغاز شد. این فرضیه از كلماتی است كه در نمای ساختمان حک شده است. براساس برخی منابع ، پس از اتمام قسمت اول ساختمان ، این قسمت به بانک ولژکو-کامسکی (ولژسکو-کامسکی) داده شده است. مصالح ساختمانی مورد استفاده برای ساختمان و همچنین تمام تجهیزات داخل کاخ از روسیه ، فرانسه ، آمریکا ، آلمان وارد شده است. در خانه سیستم های گرمایشی و خنک کننده نصب شده بودند. 40 هزار روبل طلا توسط استادان در الگوهای سقف کار شده است. ستون های کاخ تزئین شده با بطری های الماس و آینه های رنگی و کف آن با تخته های درخت غان طبیعی از روسیه پوشیده شده بود. مبلمان از آمریکا ، تصاویر و پرده ها از آلمان آورده شده است. فقط 1.2 میلیون روبل برای ساخت ساختمان هزینه شده است.
در موزه ی ملی تاریخ جمهوری آذربایجان چه میبینیم؟
طراحی داخلی موزه ی ملی تاریخ جمهوری آذربایجان همه دوستداران سبک عید پاک را مجذوب خود خواهد کرد. طراحی داخلی برجسته مملو از تزئینات و دکوراسیون های باشکوه است ، هم روی دیوارها و هم سقف. همچنین از آماتورهای سبک اروپایی در داخل ساختمان شگفت زده خواهد شد.
موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان دارای بیش از 2000 نوع نمایشگاه به شرح: بخش تاریخ مدرن،  بخش مردم نگاری، گروه تاریخ باستان و قرون وسطی جمهوری آذربایجان، بخش گردش علمی،  آزمایشگاه برای بازسازی موزه، 
صندوق سکه شناسی: شامل مجموعه‌ای از یوگنی پاخوموف و گروه طراحی هنرمی باشد، حتی اطراف آن بیش از 6000 موارد صنایع دستی، وجود دارد.
چگونه به موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان برویم؟
برای رفتن به موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان اولین قدمی که برمیداریم خرید بلیط تور باکو از آرزوی آسمان آبی است. هوای سرد دلیل خوبی برای نگه داشتن شما در اتاق دنج هتل در هنگام بازدید ازشهر باکو نیست. برعکس ، زمان مناسب برای بازدید از موزه های بی شمار شهر باستانی باکو است .بازدید از موزه ی ملی تاریخ جمهوری آذربایجان نه تنها شما را با تمام اطلاعات جالب توجه در مورد تاریخ آذربایجان الهام می بخشد بلکه به شما امکان می دهد از معماری خود ساختمان نیز لذت ببرید.
این موزه در بلوار ساحلی باکو و نزدیک به میدان فانتین و موزه ملی نظامی گنجوی و همچنین قلعه دختر قرار گرفته است. گردشگران وشهروندان به راحتی با مترو شهری می توانند به این مکان بروند. علاقمندان می توانند روزانه از ساعت 10 تا 18 از این موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان بازدید نمایند.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql