دریاچه من ساگر جیپور

دریاچه من ساگر جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

دریاچه من ساگر جیپور | Man Sagar Lake

جیپور واقع در شمال غربی هند و در 26 کیلومتری پایتخت هندوستان یعنی دهلی نو قرار دارد. شهر دیدنی جیپور در زمان پادشاهی ساوای رام سینگ به حسن ورود شاهزاده ولز تماماً به رنگ صورتی درآمد که آثار این رنگ در خیابان های زیادی هم اکنون نیز مشهود است. شهر جیپور تا سال 1877 میلادی ممنوعیت استفاده از هر رنگی جز صورتی را داشت به این دلیل است که امروزه جیپور را شهر صورتی نیز می خوانند. این شهر دارای آب و هوایی نیمه خشک است که تابستان در آن از فروردین ماه شروع و تا تیر ماه به درازا می کشد. در کل این شهر صورتی دارای تابستان های بسیار گرم و زمستان های سرد می باشد. هر چند که تک تک ماه های سال برای سفر به هند جذاب هستند ولی معمولاً بهترین زمان برای سفر به هند بین ماه های مهر تا اسفند می باشد. 

دریاچه-من-ساگر-جیپور-هند

دریاچه من ساگر جیپور یک دریاچه مصنوعی زیبا می باشد که کاخ آب یا همان جال محل در قلب این دریاچه قرار گرفته است. این کاخ بی نظیر توسط مهاراجه ساوای مادو سینگ در قرن سوم میلادی جهت تیراندازی ساخته شده است و سپس بعد از سال ها پسر مهاراجه این کاخ را بازسازی کرد. وقتی به ایوان این کاخ زیبا بروید نمای زیبایی از تپه ها، معبدها و قلعه ها چشم شما را خیره می کند. دریاچه من ساگر در شمال جیپور واقع شده است که طی پنج سال گذشته تحولات زیادی در خود ایجاد کرده است. این دریاچه در قدیم یک آبشار فاضلاب آلوده بود و امروزه محلی امن و تمیزی برای رقص پرواز پرندگان مهاجر و فلامینگوها شده است و زندگی در آن جریان دارد. 

دریاچه-ساگر

یک مزیت عجیت و شگفت انگیز دریاچه این است که مسافران و گردشگران می توانند با کرایه شت به گشت و گذار بپردازند و از صدای آب و تماشای پرندگان نهایت لذت را ببرند و با گرفتن عکس های زیبا از سوژه های عالی خاطرات سفرشان را برای همیشه زنده نگه دارند. همچنین قایق سواری هم یک برنامه کاملاً شاد و مفرح در این دریاچه می باشد. اگر علاقه مند به دیدن پرندگان خاص هستید حتماً در سفرتان به جیپور سری به دریاچه من ساگر بزنید که خالی از لطف نیست. در حال حاضر این دریاچه روان و شفاف زیستگاه جدید بیش از 150 گونه از ماهی ها، فلور، جانوران، پرندگان محلی و مهاجر می باشد که که جذابیت این دریاچه افزوده است.

دریاچه-من-ساگر

دریاچه من ساگر در فصل های مختلف سال حجم آب متفاوتی دارد. منبع آبی که به این دریاچه ختم می شود آب باران از تپه های اطراف است. دریاچه در آغاز برای آبیاری جهت کشاورزی ساخته شده بود که با آبیاری زیاد در سال 2008 به خشکی رسیده بود. مساحت دریاچه به 300 هکتار می رسد و همچنین عمق 4 متری دارد. مسافرانی که با تور هند سفر کردند و می خواهند به این دریاچه دیدنی بروند کافیست مسافت 15 دقیقه ای با تاکسی از مرکز شهر جیپور را بپیمایید.

آدرس دریاچه من ساگر جیپور:

Jal Mahal | Between Amber, Jaipur, India

دریاچه-من-ساگر-جیپور

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql