کاخ دُلما باغچه استانبول

کاخ دُلما باغچه استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 اسفند ، 1398

در سمت اروپایی و در شرق تنگه بسفروس شهر استانبول ترکیه، کاخ دُلما باغچه در محله بشیکتاش واقع شده‌است. اگر به سمت جنوب شرقی میدان تکسیم بروید می توانید کاخ دولما باغچه را پیدا کنید.کاخ دولما باغچه استانبول ترکیه بین سالهای 1843 و 1856 و به دستور سلطان عبدالمجید اول، سی و یکمین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است. برای آشنایی بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

کاخ-دُلما-باغچه-استانبول-ترکیه

 کاخ دلما باغچه در مساحتی 45 هزار متر مربعی و در منطقه ‌ای با مساحت 110 هزار متر مربع بنا شد و از سال 1889 تا 1909 میلادی به عنوان مرکز اصلی اداری امپراتوری عثمانی استفاده میشد. کاخ توپکاپی تا قبل ازکاخ دولما باغچه، محل استقرارسلاطین عثمانی بوده است. تورهای داخلی در این کاخ تورهای داخلی جذابی نیز برگزار میشود که اداره آن به عهده راهنمایانی میباشد که اطلاعات کافی راجب سفر و گردشگری دارندو فضای داخلی کاخ و تاریخچه آن را برای بازدیدکنندگان بازگو میکنند. این تورها هر 25 دقیقه یکبار و اگر زمان شلوغی بازدیدکنندگان باشد هر 5 دقیقه اجرا میشود. البته مسافران تور استانبول  برای لذت بردن کامل از بازدید کاخ دولما باغچه تقریبا 2 ساعت زمان نیاز دارند.

کاخ دلما باغچه به حدی منظم و تمیز است که برای حفظ آن باید کفش های نایلونی آبی رنگی که در آنجا وجود دارند به پا کنید.  همه روزه بجز ایام دوشنبه و سشنبه از ساعت 9 صبح تا 14 عصر، با توجه به محدودیت 1500 نفری، عموم مردم میتوانند از این کاخ دیدن فرمایند.این کاخ نمونه ای از شگفتی های معماری در استانبول ترکیه است و برای این گردشگران و توریست هایی که به تاریخ و تمدن عثمانی علاقمند اند مکان جذاب و به یاد ماندنی است. چلچراغ هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریا ی اول است.برای دسترسی سریع کاخ دولما باغچه، اگر  از میدان تکسیم بخواهیم به این کاخ حرکت کنیم.قطارهای زیرزمینی فونیکلار به سمت کاباتاش پیشنهاد میشود، زیرا کاخ با ایستگاه کاباتاش فقط 300 الی 400 متر فاصله دارد.

کاخ-دُلما-باغچه-استانبول
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql