آب‌انبار باسیلیکا استانبول

آب‌انبار باسیلیکا استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 فروردین ، 1399

آب‌انبار باسیلیکا استانبول |Basilica Cistern Istanbul

در گوشه و کنار استانبول که بزرگترین شهر در کشور ترکیه است تعداد زیادی جاذبه های تاریخی و گردشگری به چشم می خورد که بیانگر تاریخ و فرهنگ این کشور در زمان های مختلف می باشد. آب‌انبار باسیلیکا یکی از این آثار می باشد که جزو بناهای قدیمی و زیبا ترکیه می باشد. در ادامه در کنار آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این اثر تاریخی آشنا شوید.

آب-انبار-باسیلیکا-استانبول-ترکیه

آب‌انبار باسیلیکا یکی از قدیمی ترین بناهای موجود در شهر استانبول می باشد که به فرمان ژوستینیانوس اول، امپراطور دوران بیزانس که در سالهای 527 الی 565 زندگی میکرد، بنا شده است و در قسمت جنوب غربی مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است. آب‌انبار باسیلیکا در بین مردمان ترکیه به اسم یره باتان سیسترن نیز مشهور می باشد، این آب انبار زیر زمینی خیلی بزرگ که امروزه از قدیمی ترین  جاذبه های گردشگری استانبول  می باشد دارای ستون های مرمری زیاد در زیر زمین می باشد، آب انبار باسیلیکا در طول 140 متر و عرض 70 متر ساخته شده است و از 336 ستون بزرگ برخوردار می باشد که ارتفاع هرکدام از آنها به 9 متر می رسد که در فاصله 4.8 متری از یکدیگر قرار دارند و 12 ردیف آن در آب انبار باسیلیکا می باشند که در به طور کل 28 ستون است. گردشگران و مسافران تور استانبول که میخواهند برای دیدن این آب انبار بروند باید 52 پله را در زیر زمین بروند.

آب-انبار-باسیلیکا-استانبول

تعداد زیادی از ستون های استفاده شده در آب انبار باسیلیکا از ساختمان های قدیمی آورده شده اند و مرمرهای آن از انواع مختلف این سنگ است، همچنین کف آن آجر فرش می باشد که روی آن با ملاتی از آجر پوشیده شده است. مساحت آب انبار باسیلیکا نزدیک به 9800متر مربع می باشد و دارای ظرفیت حدود ۱۰۰۰۰۰ تن آب را دارد. آن دسته از گردشگران و علاقه مندان به تور ترکیه که مایل هستند در گرمای تابستانی کمی خنکی طبیعی هوا را تجربه کنند از آب انبار باسیلیکا دیدن کنند در این مکان بیشتر وقت ها  اجراهای موسیقی و رقص نیز برگزار می شود.

 آب-انبار-باسیلیکا

آدرس آب‌انبار باسیلیکا استانبول:

Alemdar, Yerebatan Cd. 1/3, 34110 Fatih/İstanbul, Turkey

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql