خانه و موزه آتاتورک آنتالیا

خانه و موزه آتاتورک آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

از جمله معروف ترین موزه هایی که با تور آنتالیا به آنجا می روند، می توان از موزه آتاتورک نام برد که یادآور کمال پاشا آتاتورک می باشد. مصطفی کمال پاشا آتاتورک یکی از اشخاص سرشناس و مهم تاریخ جمهوری ترکیه می باشد که در مارس 1930 میلادی وارد آنتالیا شد که موجب شادی مردم این شهر را فرآهم کرد. موزه آتاتورک کجاست؟ در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی به معرفی این موزه می پردازد.

Asemanabi--آتاتورک

خانه و موزه آتاتورک آنتالیا | Ataturk House & Museum

جالب است بدانید در اصل موزه آتاتورک که از بهترین جاذبه های آنتالیا است، خانه ای بوده که از طرف مردم این شهر به شخص کمال پاشا آتاتورک هدیه داده شد که وی تنها برای چند شب در آن اقامت داشته است. این موزه در مدت زمانی تبدیل به یک مدرسه دخترانه شده بود که در سال 1986 میلادی مجدداً تبدیل به موزه شد. 
موزه آتاتورک از یک ساختمان دو طبقه تشکیل شده که شامل چند اتاق و یک بالکن در طبقه دوم می باشد. شخص آتاتورک همیشه به بالکن رفته و تفکرات و نظرات خود را برای عموم مردم به اشتراک می گذاشت. در این موزه عکس ها و روزنامه های مرتبط با آتاتورک و همچنین لوازم شخصی وی از قبیل اتاق خواب، مجموعه تمبرها، سکه ها، اتاق کار و ... وجود دارند. باید بدانید که ورودی موزه به صورت کاملاً رایگان می باشد.

Asemanabi-آتاتورک1

تصاویر دیدنی از موزه آتاتورک آنتالیا

Asemanabi-آتاتورک2

Asemanabi-آتاتورک3

Asemanabi-آتاتورک5

Asemanabi-آتاتورک6

Asemanabi-آتاتورک7

Asemanabi-آتاتورک8

Asemanabi-آتاتورک9

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql