دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

آنتالیا دارای آب و هوای معتدل و بی نظیر و یکی از شهرهای ساحلی ترکیه می باشد. این شهر توریستی دارای جاذبه های دیدنی زیادی هست که از جمله آن ها می توان به دروازه هادریان که از مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه  نیز می باشد، اشاره کرد. دروازه هادریان در سال 130 بعد از میلاد مسیح به یمن ورود و بازدید امپراتور روم هادریانوس از منطقه کالیچی، ساخته شده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در این زمینه با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه شوید.

Asemanabi-هاردیان1

معرفی دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان که در چهل کیلومتری آنتالیاست، به عنوان مهم ترین و زیباترین دروازه و بنای تاریخی آنتالیا شناخته شد، از مرمر سفید که شکل سه قوس دارد، ساخته شده و دارای دو برج و همچنین 8 ستون تنومند گرانیتی است که طاق های دروازه بر آن استوار می باشد. این دروازه که ارتفاع آن از پایین ترین سطح تا بالاترین نقطه ستون ها هشت متر می باشد، بخشی از یک دیوار باستانی است که به صورت دژ برای دفاع از شهر مورد استفاده قرار می گرفت. به حسن وجود سه قوس موجود در این دروازه، محلی های این منطقه دروازه هادریان را، اوچ کاپیلار به معنی سه دروازه می نامند. جالب است بدانید این دروازه از با ارزش ترین آثار باستانی در جهان می باشد که جمهوری ترکیه برای حفظ و نگهداری آن تلاش های زیادی را تا به امروز انجام داده است.

Asemanabi-هاردیان2

حیاط دلنشین و زیبایی بین دو دروازه و دو برجک این بنا قرار دارد که بسیار خیره کننده و جذاب می باشد. هنگامی که با تور آنتالیا سفر کردید و به دیدن دروازه هادریان شتافتید، شاهد زیبایی کتیبه های موجود در این دروازه می شوید که دست نوشته هایی با دست خط عربی و به زبان ترکی دارند. یکی از مزایای این دروازه این است که تمامی وسایل نقلیه از جمله تراموا، اتوبوس و تاکسی مسافران را برای بازدید به آن جا می برند که مقرون به صرفه ترین آن ها اتوبوس می باشد.
یکی از افسانه های جالبی که درمورد دروازه هادریان به گوش می رسد بدین شرح است که ملکه سبا برای ملاقات حضرت سلیمان ابتدا از زیر طاق های دروازه هادریان عبور کرده و سپس در آسپندوس نشستی با آن حضرت داشته است که اگر این افسانه حقیقی باشد به 10 قرن قبل از ساخته شدن این دروازه برمی گردد.

Asemanabi-هاردیان3

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql