موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

جاذبه های گردشگری فراوانی سرتاسر شهر استانبول را فرا گرفته است که یکی از آن ها موزه های این شهر هستند. سنت ایرنه که واقع در شهر باستانی و زیبای استانبول می باشد در ابتدا به صورت کلیسا فعالیت می کرده و به مرور زمان در سال 1726 میلادی با تبدیل شدن به موزه به فعالیت خود ادامه داد. همراه آژانس آرزوی آسمان آبی اطلاعاتی از موزه سنت ایرنه استانبول کسب کنید.

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه1

معرفی موزه سنت ایرنه استانبول | Hagia Irene

موزه سنت ایرنه یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد که در سده چهارم میلادی با حکم کنستانتی ها در قسطنطنیه ساخته شده است که جزو اولین کلیساهای استانبول می باشد و سالیان سال عبادتگاه مسیحیان بود. امپراطوران عثمانی در طی 600 سال حکومتشان مساجد زیادی احداث کردند و کلیساها را نیز تبدیل به مسجد می کردند، موزه سنت ایرنه جزو معدود کلیساهایی می باشد که تبدیل به مسجد نشد. موزه سنت ایرنه نیز مانند سایر بناهای استانبول در فراز و فرودهای طبیعی و مصنوعی قرار گرفت و در پی آن چندین مرتبه توسط شورش، آتش سوزی و زلزله تخریب و مجدداً احیا شد. این موزه باشکوه در حیاط نخست کاخ مجلل توپکاپی قرار گرفته است و اگر قصد بازدید از این موزه را دارید ابتدا باید بلیت کاخ و سپس مجوز مخصوص را تهیه کنید. 

قسمت فضای داخلی موزه را پله های چوبی شگفت انگیزی فرا گرفته که جلوه خاصی به این موزه بخشیده است. محیط بیرونی این موزه نیز پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می باشد که برای قدم زدن و هوای تازه استشمام کردن بسیار مناسب می باشد. هتل های سنت صوفیا، زینب سلطان، مدرن سلطان، رستوران های ال پسکادور، سافران و کافه گلخانه سور در نزدیکی موزه سنت ایرنه قرار گرفته اند.

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه2

ساعات بازدید موزه سنت ایرنه 

موزه سنت ایرنه همه روزه برای مسافران تور ترکیه به غیر از سه شنبه از ساعت 9 صبح الی 5 عصر باز می باشد.

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه3

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه4

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه5

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه7

Asemanabi-موزه-سنت-ایرنه9

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql