مرکز ملی ورزش های آبی پکن

مرکز ملی ورزش های آبی پکن

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مرداد ، 1397

Beijing National Aquatics Center

شهر پکن، پایتخت کشور پهناور چین، یکی از شهرهای توریستی این کشور نیز می باشد. البته در کنار سفرهای گردشگری و توریستی، مسافران زیادی نیز برای کار و تجارت به این شهر سفر می کنند. این شهر در سال 2008 میزبان رقابت های المپیک بوده و به خاطر این بازی ها سازه های جدید زیادی در آن ساخته شده است. یکی از این سازه های زیبا "مکعب آب" می باشد. اگر می خواهید با این جاذبه دیدنی شهر پکن بیشتر آشنا شوید با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

مرکز-ملی-ورزش-آبی-پکن

مرکز ملی ورزش های آبی پکن، به منظور برگزاری مسابقات بین المللی المپیک، از سال 2003 شروع به ساخت شد و در سال 2008 به اتمام رسید. این بنا مساحتی بالغ بر 6 هکتار دارد و ارتفاع آن به 30 متر می رسد. این مجموعه از دو بخش اصلی تشکیل شده است، بخش استخرهای بین المللی که چهار رشته از بازی های المپیک 2008 در این استخرها برگزار شده است و گنجایش 17 هزار تماشاگر را دارد، بخش دیگر آن پارک آبی سرپوشیده می باشد که در سال 2010 افتتاح شده است.

این مرکز شبیه به یک مکعب غول پیکر می باشد و به خاطر همین موضوع به آن "مکعب آب" نیز می گویند. به خاطر جلوگیری از تابش خورشید و بخار شدن آب، این مکعب به رنگ آبی ساخته شده است تا تابش خورشید را انعکاس دهد. برای ساخت این مجموعه از تکنولوژی های جدیدی استفاده شده است تا هر چه بیشتر دوستدار محیط زیست باشد و انرژی بیشتری را ذخیره کند. این سازه از جنس فولاد می باشد و از 3000 بالشتک حبابی از جنس ETFE ساخته شده است که در نوع خود در جهان بزرگ ترین می باشد.

قسمت پارک آبی، شامل سرسره و استخرهای متفاوتی می باشد که کودکان و بزرگسالان می توانند از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر از آن استفاده کنند.

در طبقه چهارم مرکز ملی ورزش های آبی پکن، در مساحت 200 متر مربعی یک سالن نمایش وجود دارد که گنجایش 150 نفر را دارد و می تواند فیلم های 3D را نمایش دهد. شما در طول اقامت خود در پکن، اگر خواستید از این مجموعه دیدن نمایید و یا در آن شنا کنید می توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و یا مترو، به راحتی به آنجا بروید.

مرکز-ملی-ورزش-آبی-پکن-چین

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql