شهر باستانی افسوس کوش آداسی

شهر باستانی افسوس کوش آداسی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 خرداد ، 1397

Ephesus, Kusadasi

خرابه های باقی مانده از شهر تاریخی افسوس یکی از ارزشمندترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های بباقی مانده از زمان امپراطوری رم شرقی و یونانی‌های باستان در کشور ترکیه می باشد. این اثر در سه کیلومتری قسمت جنوبی شهرک سلجوق در حدود هفتاد کیلومتری  ازمیر و حدودا بیست کیلومتری کوش آداسی واقع شده است ، از همین رو گزدشگران و مسافران تور ترکیه  به راحتی می توانند به آنجا دسترسی پیدا کنند . جهت آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

شهر-باستانی-افسوس-کوش-آداسی-ترکیه

افسوس یکی مهمترین شهرهای آسیای کوچک دز زمان گذشته بوده است و قدمت آن به ۵۰۰۰ هزار سال قبل از میلاد بر میگردد.  شهر افسوس در قرن یکم پیش از میلاد مسیح با ۲۵۰۰۰۰ جمعیت در رتبه دومین شهر بزرگ جهان بشمار می آمد. در افسوس وسایل و آثار  زیادی از دوران های مختلف زندگی بشر به مخصوصا دوران نوسنگی یافت شده است .

شهر افسوس امروزه دیگر به ویرانه تبدیل گشته است ولی بخاطرگذشته‌ی تاریخی و بناهایی که هنوز دارد انتخاب اصلی برای توریستها و مسافران تور ترکیه است .

شهر-باستانی-افسوس-کوش-آداسی

روایت های زیادی از سندهای و مدارک پیدا شده در شهر افسوس بیانگر ارزش معنوی و فرهنگی این شهر است. از جمله یکی از آثار تاریخی و معروف ، بنای قدیمی کتابخانه می باشد که در سال ۱۲۵ میلادی به وسیله  «ژولیوس آکویلا سلسوس» برای گرامیداشت پدر خود بنا شد و پس از آن  با همین نام معروف شد.

 خانه‌ی قدیمی حضرت مریم نیز که در اواخر عمر در آن زندگی می‌کردند به ارزش های شهر افسوس  افزوده است. گردشگران و افرادی را  خواهید دید که در حال روشن کردن شمع بر روی دیوارهای بیرون خانه و در حال نوشیدن آب از چشمه‌ی آرزوها هستند. در شهر افسوس ستون‌های سنگی بزرگی ، باقی مانده از دیوارهاو میدان بزرگی که جهت نبرد گلادیتانورها بوده را می توانید مشاده کنید . 

شهر-افسوس-کوش-آداسی-ترکیه
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql