مسجد جامع آگرا

مسجد جامع آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

مسجد جامع در آگرا | Jama Mosque, Agra

گورکانیان و یا مغولان هند از پهناورترین سلسله ها در  شبه جزیره هند بوده است و در راستای گسترش فرهنگ ایرانی و ساخت بناهای ارزشمند نقش به سزایی در تاریخ این کشور داشته است. در این دوران بناهای زیبای زیادی ساخته شده که امروزه به جاذبه های توریستی تبدیل شده است. با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با یکی از این جاذبه های گردشگری اصیل در شهر آگرا بیشتر آشنا شوید.

مسجد جامع قدیمی ترین مسجد شهر آگرا هند و از معروفترین جاذبه های گردشگری آگرا می باشد و در سال 1648 میلادی به وسیله امپراطور مغول به نام شاه جهان، به افتخار دخترش، جهان آرا بیگ، ساخته شده است. نام مسجد جامع از جماعتی که برای نماز جمعه گرد هم جمع می شوند مشتق می شود و این مسجد بزرگ محلی برای برپایی نماز جمعه در شهر تاریخی آگرا بوده است.

این مسجد توسط ماسه سنگ های قرمز رنگ ساخته شده است که با سنگ مرمر تزیین شده است و هنگام ورود به شهر آگرا درست در کنار قلعه آگرا این مسجد زیبا خودنمایی می کند. البته در گذشته این دو بنای تاریخی به یکدیگر متصل بودند ولی در اواسط قرن نوزدهم با ساخت خط آهن، قلعه و مسجد آگرا از یکدیگر جدا شدند.

این مسجد در قلب یک بازار سنتی قدیمی قرار دارد و مردم بعد از خرید، برای اقامه نماز به این مسجد می آیند نکته قابل توجه این است که با عبور از شلوغی و ازدحام موجود در بازار می توانید آرامش خاصی را در مکان احساس کنید و نمازگزارانی را ببینید که در حال آماده شدن برای نماز، در حوضی که در وسط حیاط قرار دارد در حال وضو گرفتن می باشند.

این مسجد همه روزه به روی مسافران تور هند باز می باشد و شما در طول سفر خود در شهر آگرا، در هر زمانی می توانید از آن بازدید کنید ولی توجه داشته باشید این مسجد نیز مانند مساجد دیگر قوانین خاص خود را دارد و باید پوشش اسلامی در آن رعایت شود. با این که بازدید از خود مسجد رایگان می باشد ولی اگر قصد عکس گرفتن دارید باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید.

Jama-Masjid

Jama-Masjid-Agra
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql