پنج محل آگرا

پنج محل آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

Panch Mahal

شهر فاتح‌پور سیکری که حدود 37 کیلومتر از شهر آگرا فاصله دارد در سال های 1571 تا 1585 به دستور پادشاه اکبر بزرگ به عنوان پایتخت شناخته می شود و پادشاه اکبر بناهای تاریخی زیادی در این منطقه ساخته است. یکی از این بنا های ساخته شده توسط اکبر بزرگ که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری آگرا تبدیل شده است پنج محل می باشد. برای آشنایی با جزئیات این بنای تاریخی با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

پنج محل که به زبان محلی به نام بادگیر نیز شناخته می شود، در نزدیکی حرم سرا قرار دارد و به عنوان محلی برای تفریح و سرگرمی امپراتور اکبر از آن استفاده می شد. 

این بنا که یکی از مهم ترین ساختمان های مجموعه فاتح پور سیکری می باشد و در طراحی آن از اعمال معبد های بودایی استفاده شده است ودارای 5 طبقه می باشد که در هر طبقه از وسعت آن کاسته می شود. طبقه های این بنا بر روی ستون هایی استوار هست که از بیرون قابل مشاهده می باشد. طبقه همکف که بزرگ ترین طبقه می باشد دارای 84 ستون، طبقه اول دارای 56 ستون و طبقه های دوم  و سوم به ترتیب دارای 20 و 12 ستون می باشند. طبقه فوقانی که به عنوان سایبان از آن استفاده می شود دارای 4 ستون می باشد. هر کدام از این ستون ها دارای نقش و نگار منحصر به فرد خود می باشند که از زیبایی خاصی برخوردار اند.

مانند خیلی از بناهایی که در زمان حکومت اکبر ساخته شده است مانند قلعه سرخ آگرا، این بنا نیز با ماسه سنگ قرمز ساخته شده که نشان از علاقه این امپراتور به این رنگ است.اگر قصد سفر به هند این کشور دوست داشتنی را دارید می توانید برای استعلام قیمت تور هند با همکاران ما با شماره 02157872 تماس حاصل نمایید

Panch-Mahal
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql