باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 بهمن ، 1396

Luxembourg Garden

اروپا و فرانسه دارای مناطق سرسبز و پارک های زبای فراوانی می باشد که مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مردم محلی می باشد. یکی از باغ های معروف پاریس،باغ لوکزامبورگ است که درکنار فضای سبز، دارای قسمت تاریخی نیز می باشد و برای همین یکی از جاذبه های تویستی پاریس نیز به حساب می آید.

قدمت این باغ به سال 1611 باز می گردد زمانی که همسر هنری چهارم دستور ساخت کاخی را به تقلید از کاخ پیتی فلورانس، در این منطقه می دهد. یک معمار فرانسوی شروع به ساخت کاخ، فواره ها و باغ دور آن شد و امروزه باغ لوکزامبورگ مساحتی بالغ بر 22 هکتار دارد.

 وقتی به داخل این باغ قدم می گذارید ناگهان جذب فضای آرام و دلنشین این پارک می شوید و با قدم  زدن در آن مجسمه های معروف زیادی را می بینید که آثار هنری به جا مانده از مجسمه سازان قرن شانزده تا بیستم بوده اند. دیدن این مجسمه های زیبا در فضای خوش آب و هوای این پارک برای هنر دوستان تجربه ای فراموش نشدنی است. در جای جای این پارک درخت های سرسبز و انبوه و گل کاری های زیبا فضای باغ را بسیار رویایی کرده است. در وسط پارک استخر هشت ضلعی بزرگی می بینید که بر طراوت این باغ افزوده است.

 اگر در تور فرانسه خود می خواهید سری به این باغ زیبا بزنید به ساعت باز بودن آن توجه کنید.  در فصل تابستان از ساعت ۸:۱۵ صبح تا ۹:۴۵ شب و در روزهای زمستان از ساعت ۷:۳۰ تا ۴:۴۵ عصر باز می توانید به این باغ زیبا و سرسبز بروید.

Luxembourg

Jardin-du-Luxembourg

  Luxembourg-Garden      
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql