فواره تروی

فواره تروی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 دی ، 1396

Trevi Fountain

 

ایتالیا کشوری است در قاره اروپا  و رم نیز از معروف ترین شهرهای این کشور می باشد که بدون تردید می توان گفت مهد هنر و فرهنگ می باشد. بزرگترین و کامل ترین آبنمای دنیا  به نام آبنمای دختر دوشیزه ( Aqua Virgo ) یا فواره تروی Fontana di Trevi   نیز در نزدیکی شهر رم می باشد، این آبنما بر روی سرچشمه ی اصلی شهر رم  ساخته شده است و بخشی از آب مصرفی شهر رم را تامین می کند، این آبشار زیبا و شگفت انگیز ترکیبی  از هنر سنگ و آب و نور می باشد ، آسمان آبی را همراهی کنید تا این اثر را بیشتر بشناسیم.

آبنمای دختر دوشیزه یا  فواره تروی تقریباً ۲۵۶ سال پیش در محدوده ۳۵ کیلومتری شرق شهر رم احداث شد ، ارتفاع این بنا ۲۶.۳ متر مربع و ۴۹.۱۵ متر هم عرض آن می باشد.

مردم رم براین باورند که اگر پشت به حوضچه بایستند و با دست راستشان از روی شانه هایشان سکه به داخل آب می اندازند و این کار سبب می شود که  خدای اقیانوس ها به آنها قدرت و خدای نعمت به آنها ثروت و خدای طب به آنها سلامتی عطا کند. این رسم سبب شده که در روز تقریباً  ۳۰۰ یورو  از آب داخل این حضچه سکه جمع شود که این پول ها را برای افراد فقیر و گرسنه خرج می کنند.  باید بدانید که پول برداشتن از این آب ممنوع می باشد . 

TreviFountain-Roma

TreviFountain

TreviFountain-roma-italy

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql