میدان ناوونا

میدان ناوونا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

شهر رم پایتخت ایتالیا و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان است که هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد.رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان، پس از میلان، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند.در ادامه با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را با میدان ناوونا، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری شهر رم آشنا کنیم.

این میدان در قرن اول میلادی در مکانی ساخته شد که در دوره ی رم باستان، استادیوم بوده و به عنوان میدان مسابقه و ارابه رانی مورد استفاده قرار می گرفته.نام سابقش آگونا بوده و پس از دوران باستان در قرن 15 میلادی به عنوان بازار مرکزی شهر برای تجار و دستفروشان بوده و پس از انتقال بازار به نقطه دیگری از شهر، این میدان به عنوان یک اثر بجای مانده از قدیم و یکی از سبک های معماری باروک شناخته شد.در مرکز این میدان اثر معروفی ساخته ی لورنزو برنینی در سال 1651 به نام چهار رودخانه ساخته شد.در قرن پانزدهم استادیوم برای ساخت میدان تخریب شد اما باقیمانده های آن همچنان در اطراف این محوطه به چشم می خورد.هزینه ساخت این بنا آنقدر زیاد بود که برای برگرداندن هزینه هایش مالیات وضع کردند.

فواره های میدان 4 مجسمه دارد که هر کدام نماد یکی از 4 رودخانه ی نیل، گنگز، دانوب و ریو دلا پلاتا است وهمچنین در اطراف فواره هفت حیوان اسب، هیولای دریایی، ماری غول پیکر، دلفین، کروکودیل، شیر و اژدها به چشم می خورد که بالای سر آنها در بالای ستون سنگی بلند فواره، یک فاخته قرار دارد که نماد روح مقدس و نشانه ای از پاپ است که دستور ساخت این بنا را داده. ساخت این فواره داستان جالبی دارد. پاپ در اصل این پروژه را به بورومینی واگذار کرده بود اما برنینی به دلیل رابطه خویش با خواهر زاده قدرتمند پاپ، توانست این پروژه را از دست او دربیاورد.همچنان افسانه های محلی زیادی درباره این فواره ها بین مردم وجود دارد.

navona-romenavona-rome-italy
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql