مجسمه یادبود مدئا باتومی

مجسمه یادبود مدئا باتومی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 تیر ، 1397

Medea statue Batumi

شهر باتومی دومین شهر توریستی کشور گرجستان می باشد که به خاطر همجواری با دریای سیاه و معماری اروپایی، حال و هوای آن با شهر تفلیس متفاوت است. اگر می خواهید به باتومی سفر کنید بهتر است با چند سمبل و جاذبه گردشگری آن بیشتر آشنا شوید. مجسمه مدئا یکی از مجسمه های معروف این شهر می باشد. برای آشنایی با داستان مدئا با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

مجسمه-یادبود-مدئا-باتومی

این مجسمه که در سال 2007 توسط رئیس جمهور گرجستان رونمایی شده است، سمبلی از شاهزاده اساطیر یونانی به نام مدئا می باشد که از اهالی منطقه کولخیس در گرجستان بود.

بر اساس داستان هایی که وجود دارد، یاسون یا جیسون یکی از پهلوانان اساطیر یونان برای جستجوی پشم زرین (پشم زرین بر اساس افسانه‌ها قدرت زنده کردن انسان یا هرچیز مرده را دارد) عازم سفری پر ماجرا شد تا بتواند به پدر خود برای باز پس گرفتن تخت پادشاهی از برادرش پلیاس کمک کند. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس آمد، مدئا عاشق او شد و به یاسون در ربودن پشم زرین کمک کرد و بعد از آن با یکدیگر فرار کردند و ازدواج کردند. ولی بعد ها یاسون او را رها کرد و با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدئا از شدت حسادت و خشم، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت. بعداً مدئا با پادشاه آتن به نام ایگیوس ازدواج کرد.

این مجسمه در میدان معروف اروپا در شهر باتومی قرار دارد و برای ساخت آن یک میلیون لاری هزینه شده است. مدئا برای مردم گرجستان به عنوان "شخصی که گرجستان را به اروپا نزدیک کرد" شناخته می شود.

مجسمه-مدئا-باتومی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql