دریاچه نمک لارناکا قبرس

دریاچه نمک لارناکا قبرس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 مرداد ، 1397

Salt Lake Larnaca Cyprus

از دیگر جاذبه های گردشگری قبرس دریاچه نمک لارناکا می باشد. شبکه پیچیده ای از 4 دریاچه نمک در اندازه های مختلف در غرب شهر لارناکا است که به ترتیب از بزرگترین دریاچه آن عبارتند از دریاچه آلیکی ست و دریاچه های اورفانی، سوروس و دریاچه اسپیرو بعد از آن قرار می گیرند. این مجموعه 4 تایی در شهر لارناکا، بزرگترین دریاچه نمک قبرس بعد از دریاچه نمک لیماسول می باشد. مساحت کل دریاچه ها 2.2 کیلومتر مربع است و به جاده فرودگاه بین المللی لارناکا نزدیک می باشد. این دریاچه از سال 1997 تحت حمایت وزارت محیط زیست قبرس قرارا گرفت و یکی از مهم ترین زیستگاه های اروپا برای پرندگان شناخته شد.در طول زمستان این دریاچه پر از آب است و محل مهاجرت هزاران پرنده می باشد.از فلامینگو ها (از ماه نوامبر تا مارس) گرفته تا اردک های وحشی و سایر مرغ های دریایی که در سفرهای زمستانی خود به اینجا پناه می آورند.

اصلی ترین عنصر زنجیره غذایی در اکوسیستم دریاچه میگوهای کوچکی هستند که زندگی سایر جانداران دریایی به آنها وابسته است. وقتی فلامینگو ها و سایر پرندگان دریایی از یافتن میگو در دریاچه نمک لارناکا نا امید می شوند، به سفر خود ادامه می دهند و به دریاچه آکروتیری در لیماسول یا به سمت آفریقا می روند.هر ساله تعداد زیادی از مسافران تور قبرس از این دریاچه بازدید کرده و از مناظر طبیعی آن لذت می برند.

دریاچه نمک در دوران ماقبل تاریخ به عنوان بندر شهر شناخته می شد و در نزدیکی مسجد هلا سلطان تکسی امروزی قرار دارد. در طول قرون وسطی، نمک به قدری زیاد بود که به یکی از کالاهای صادراتی قبرس تبدیل شده بود. یافته های باستانی نشان می دهد که سالت لیک (دریاچه نمک) در لارناکا از عصر برنز خالی از سکنه شد. در اواخر عصر برنز، شهر لارناکا یکی از بزرگترین مراکز شهری و تجاری قبرس به شمار می رفت. زمانی که شهر متروکه شد، بندر هم از بین رفت.

دریاچه-نمک -ارناکا-قبرس

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql