سانتورینی

سانتورینی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 اسفند ، 1396

Santorini

سانتورینی جزیره ای در دریای اژه می باشد و بخشی از خاک یونان به حساب می آید. این جزیره که با نام قدیمی ثرا شناخته می شود، یکی از مقاصد سفر تورهای کشتی کروز می باشد. این شهر به خاطر داشتن خانه های سفید رنگ و سقف های آبی مشهور می باشد و افراد مشهور زیادی، تفرجگاه های لوکس و مدرن این جزیره را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند. این جزیره زیبا که در قسمت شرقی دریای مدیترانه قرار دارد یکی از انتخاب های خوب برای سفر ماه عسل نیز می باشد.

با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید.

این جزیره حدود 90 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت ساکن آن حدود 15 هزار نفر می باشد. این جزیره در حدود 3600 سال پیش شاهد یکی از شدید ترین فوران های آتشفشانی بوده است و قسمت های زیادی از روستاهای فعلی بر لبه تیز این آتشفشانهای بلند، بنا شده است که زیباییش در کنار آبی دل‌انگیز خلیج آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. البته این فوران در آن زمان باعث شد قسمت میانه جزیره از بین رود و دهانه کالدرا به وجود آمد.

این فوران های آتشفشان امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر سانتورینی تبدیل شده است و گردشگران می توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس را تجربه کنند.

جاذبه های گردشگری

یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره آتشفشان آن می باشد که هنوز هم فعال می باشد و با فاصله از قسمت مسکونی جزیره قرار گرفته است و دارای چشمه های آب گرم فراوانی می باشد که گشت های یک روزه زیادی برای بازدید از آتشفشان برگزار می شود.

Santorini-volcano

یکی دیگر از جذابیت های جزیره سنتورینی شهر کوچک اویا است که دارای چشم انداز زیبایی می باشد و دارای غروب بی نظیر و عاشقانه ای است. این شهر توریستی ترین قسمت جزیره می باشد ولی توجه داشته باشید به همین خاطر قیمت رستوران های آن نسبت به سایر نقاط جزیره کمی بیشتر می باشد.

Santorini

آب و هوا

جزیره سانتورینی دارای آب و هوایی نیمه خشک با تابستان های گرم مدیترانه ای می باشد. گرم ترین ماه های سال ژوئن تا سپتامبر می باشد که دمای هوا در گرم ترین حالت به طور میانگین حدود 25 تا 30 درجه می باشد و وزش بادهای شمالی باعث کاهش دما می شود. در ماه های ژانویه و مارس هوا در کمترین دمای خود حدود 10 درجه سانتی گراد می باشد و هرگز در این فصل دمای هوای زیر صفر درجه را تجربه نخواهید کرد.

حمل و نقل

شما در تور سانتورینی خود می توانید برای حمل و نقل در سطح جزیره از تاکسی، اتوبوس و تراموا استفاده کنید و یا موتور های چهار چرخ کریه نمایید. این جزیره دارای دو بندر اصلی می باشد که بیشتر کشتی های کروز در  بندر Skala لنگر می گیرند.

نکاتی که باید درباره ی جزیره سانتورینی بدانید.

پول رایج : یورو

زبان رسمی: یونانی

پیش شماره تلفن: 30+

اختلاف ساعت با تهران: 1:30-

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سانتورینی (JTR)

Santorini-island

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql