بهترین غذاهای ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 خرداد ، 1397
زمانی غذاهای محلی یک کشور را امتحان می کنید، در واقع نوعی فرهنگ آن کشور را مشاهده می کنید . در این بخش با تعدادی از غذاهای خوشمزه و معروف ترکیه آشنا خواهیم شد ، پس همراه با آرزوی آسمان آبی باشید.


دونر کباب

 the Döner Kebab

یکی از غذاهای معروف و محبوب ترکیه دونر کباب می باشد. وقتی که  این غذا را سفارش دهید به خصوص در رستوران های سنتی خواهید دید که در چندین بشقاب مختلف، مخلفات و مزه های متفاوتی قرار داده می شود و بعد گوشت بصورت جداگانه سرو می شود. اما در رستوران های جدیدتر معمولا گوشت کباب شده و مخلفات مثل گوجه، کاهو، فلفل، پیاز طعم دار شده و… بصورت یک ساندویچ کامل سرو می شود. در هر دو صورت، طعم این غذا عالی است.

دونر-کباب

نان ترکی طعم دار شده

 Turkish Pide

نان ترکی طعم دار شده  را می توان نوعی پیتزای نازک دانست. در این غذا، گوشت را با پیاز، گوجه، جعفری، ادویه جات و انواع مختلف پنیرهای محلی خرد می کنند و بعد روی نوعی نان در یک اجاق چوبی کباب می کنند.

نان-ترکی-طعمدار

لهمجون

Lahmacun

لهمجون را در واقع می توان پیتزای ترکی نامید ، لهمجون یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است و شامل نوعی خمیر نازک است که روی آن گوشت قرمز چرخ کرده، پیاز و فلفل قرمز پخش می کنند و برای چند دقیقه ای در تنور آتش قرار می دهند. لهمجون را معمولا با جعفری تازه و آبلیمو در کنار نوعی دوغ محلی به نام آیران سرو می کنند.

لهمجون

کوفته ماردین

 Mardin Köfte

در این کوفته، گوشت چرخ کرده را با سبزیجات محلی و ادویه های مختلف میکس کرده و بصورت گرد در می آورند و البته گاهی هم آن را روی سیخ کباب می کنند و با نان لواش، پیاز خلالی، جعفری تازه و فلفل قرمز گریل شده و نوعی سس خانگی سرو می کنند.

کوفته-ماردین

مانتی

Manti

مانتی را می توان نوعی بشقاب پاستا دانست که از دامپلینگ هایی از گوشت گوساله و یا بیف درست می شود و روی آن، سس سیر و ماست ریخته می شود و با کره ی آب شده و پودر فلفل قرمز در روی آن تزیین می شود. مانتی تقریبا شبیه راویولی (نوعی غذای ایتالیایی) است.

مانتی

مزه

 Meze

مزه در ترکیه به عنوان پیش غذا و قبل از غذای اصلی سرو می شود و انواع مختلفی دارد. می تواند بصورت گرم و یا سرد باشد، سرخ کرده یا خام باشد، سس، گوشت، ماهی، سالاد و یا فیله ی تکه ای باشد. هر رستوران نوعی مزه ارائه می کند.

مزه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql