معبد پورا براتان بالی

معبد پورا براتان بالی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مرداد ، 1397

Pura Ulun Danu Bratan Temple Bali

بالی از نظر آب و هوا و تفریحات زیادی که دارد، انتخاب بسیاری از گردشگران جهان  است. معبدهایی که در این جزیره وجود دارند از جاذبه های گردشگری پربازدید و معروف کشور اندونزی هستند و هر سال توریستها و مسافران زیادی برای آشنایی و مشاهده نوع  عبادت  و آئین های مذهبی مختلف که درون این معبدها انجام میگیرد به بالی سفر میکنند. معبد پورا براتان از آن دسته از معبدهایی است بازدید کنندگان زیادی را از سرتاسر دنیا به بالی جذب می کند که در ادامه بیشتر با این معبد آشنا می شویم ، با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

معبد-پورا-براتان-بالی

معبد « پورا اولون دانو براتان»  یا  معبد پورا براتان که امروزه به  یکی از مکان های توریستی بالی تبدیل شده حدود 4 قرن قدمت دارد که به اسم « معبد پورا اولون دانو براتان »  نیز معروف است و در ناحیه غربی دریاچه براتان قرار دارد و به دلیل اینکه کنار آب و در منطقه ای واقع شده که گیاهان زیادی دارد جایگاه خاصی در نظر گردشگران تور بالی قرار دارد. زمانی که آب دریاچه  بالا می آید به نظر می رسد که معبد روی آب شناور شده است،  دریاچه براتان بزرگترین دریاچه ی بالی است که کنار کوه براتان و کوه کاتور قرار گرفته شده است.

ساخت معبد پورا براتان بالی  در سال 1633 میلادی به وسیله ی پادشاه منگوی انجام شد و در منطقه ای احداث شد که دارای آب و هوایی استوایی سرد است و از سطح دریا نزدیک به 1200 متر ارتفاع دارد. این معبد از چهار اردوگاه ساخته شده است  که دوتای آن در توسط آب احاطه شده است.

در معبد پورا براتان بالی  معمولاً  مراسم هایی که مختص به خدای آب ، رودخانه و یا دریاچه است اجرا می کنند. لازم به ذکر است که این معبد یکی از منبع های اصلی آب رسانی در منطقه های اطراف است و در طول سال اعانات بیشماری به خدای شیوا ارائه می شود. درون معبد پورا براتان بالی مجسمه های بزرگی از بودا نیز وجود دارد. مسافران تور بالی و گردشگران برای اینکه بتوانند «مرو» یا همان زیارتگاه‌های کاهگلی را از نزدیک مشاهده کنند باید یک قایق سبک اجاره کنند و در دریاچه پارو بزنند .

معبد-پورا-براتان-بالی-اندونزی


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql